به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با مدیرکل و کارکنان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، که در سالن جلسات این دفتر در ساختمان شهیدباهنر برگزار شد، ضمن تشکراز تلاشهای همکاران دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخصوصا در دوران شیوع کرونا و استمرار آموزش دانش آموزان از طریق بستر مجازی و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)، اظهار کرد: در شرایط قبل از کرونا به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برقراری ارتباط و تعاملات دوسویه، امید داشتیم و امروز با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا این امید بسیار بیشتر شده است.
حاجی میرزایی افزود: تا سال قبل، به فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی تنها به عنوان عاملی برای بهره وری، توسعه عدالت آموزشی، ساماندهی اطلاعات داخل آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف آموزشی توجه میشد ولی با شروع کرونا انتظارات از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالاتر رفت و این حوزه را در مرکز آموزش و پرورش قرار داد.
وزیر آموزش و پرورش کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بسیار دقیق و حساس دانست و گفت: بسیاری از اهداف آموزش و پرورش از طریق اطلاعات آماری و جامعی که از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت میکنیم، تحقق مییابد و ما منتظر پاسخ دقیق از این حوزه هستیم.
هوشمند سازی مدارس باید به صورت ریشهای انجام شود
وزیر آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس را جزو اهداف اصلی حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات دانست و بیان کرد: در هوشمند سازی مدارس باید تلاش کنیم که کار به صورت ریشهای انجام شود و نباید تنها به ارسال چند قلم از ملزومات آموزش الکترونیکی به مدارس اکتفا کنیم.
حاجی میرزایی گفت: ارتباطی که تا قبل از این در فضای حقیقی داشتیم، در زمان کرونا باید در فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژیهای روز و هماهنگیهای لازم بین این دو آن را با همان کیفیت برقرار کنیم ودر این مسیر به شما همکاران این حوزه امید داریم.
شاد یک ظرفیت منحصر به فرد است
عضو کابینه دولت تدبیر و امید برنامه کاربردی شاد را یک برنامه راهبردی عنوان کرد و گفت: شاد امروز یک ظرفیت منحصر به فرد است که در مدت ۷ ماه به این نقطه رسیده است. در مورد دیگر مسائل فناوری نظیر سیستم یکپارچه سازی جامع منابع انسانی، مالی، اداری و دانش آموزی نیز باید بتوانیم با این سرعت کار کنیم و مسئله را به نتیجه برسانیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه بزرگ دولتی است، گفت: در این شرایط تنها فناوری اطلاعات میتواند ارتباط منسجمی بین دانش آموزان و معلم برقرار کند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/