سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات عشایری

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایری گفت: در برنامه ششم توسعه بالای یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تولید گوشت قرمز به عشایر اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  میر آخورلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایری در مراسم معارفه مدیر کل امور عشایری لرستان با اشاره به جمعیت عشایری کشور اظهار کرد: جمعیت عشایری کشور یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفردر قالب ۲۳۰ هزار خانوار است، این جمعیت ۲۴ تا ۲۵ میلیون راس دام را در اختیار دارند و عمده فعالیت آن‌ها تولید گوشت قرمز است.

او افزود: جمعیت عشایری نسبت به جمعیت کشور یک و هشتم درصد است و در طول ۵۰ سال گذشته بطور مطلق ثابت مانده، زیرا شرایط طبیعت اجازه افزایش جمعیت را نمی‌دهد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایری با بیان اینکه دولت دربرنامه شششم موقعیت‌های خوبی را احیاءکرد، گفت: در در برنامه پنجم توسعه تنها از یک محل برای پشتیبانی از عشایر تامین اعتبار می‌شد آن هم در کنار روستا، اما در برنامه ششم ۱۷ محل برای پشتیبانی از عشایر تعریف شد و اعتبارات خوبی هم در قالب کمک‌های بلا عوض و هم تسهیلات تخصیص داده شد.

 میرآخورلی ادامه داد: این اعتبارات در راستای خدمات آبرسانی، تعمیر جاده، حداث پل، پنل خورشیدی مواردی از این قبیل هزینه شد، هر چند این اعتبارات اندک است، اما در جای خود قابل تامل است.

 به گفته او در برنامه ششم توسعه بالای یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر برای تولید گوشت قرمز اختصاص داده شد، بخشی از این تسهیلات در قالب ماده ده- دوازده و برگشت پنج ساله کمک خوبی بود.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.