سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل گمرک:

۷۰ درصد کالا‌های وارداتی به کشور اساسی است

میراشرفی گفت: از ٢۵ تن کالای وارد شده به کشور ١٧.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی هستند که ٧٠درصد وزنی کالا‌های وارداتی به کشور را این ٢۵ قلم تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک کشور با اشاره به جزئیات صادرات به کشورهای همسایه اظهار کرد: کارنامه ۹ ماهه تجارت خارجی کشور ١١٠ میلیون تن کالا به ارزش ۵٢ میلیارد دلار است که سهم صادرات ٨۵.٢دهم میلیون تن و به ارزش ٢۵.١ دهم میلیاار دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ١٧ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ٢٠درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: مقاصد کالا‌های صادراتی کشور چین ٢٠.۶ دهم میلیون تن به ارزش ۶.۴ دهم میلیارد دلار، عراق ٢٠.٨ میلیون تن به ارزش ۵.٩ دهم میلیارد دلار امارات متحده عربی ١١.۴ دهم میلیون تن به ارزش ٣.٣ دهم میلیارد دلار، ترکیه ۵.۴ میلیون تن به ارزش ١.٨ دهم میلیارد دلار و پنجمین کشور افغانستان با ۵٠٢ دهم میلیون تن به ارزش ١.٧ دهم میلیارد دلار بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سهم واردات از سرجمع تجارت خارجی از لحاظ وزنی ٢۵ میلیون تن و به لحاظ ارزشی ٢۶.٨ دهم میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی یک درصد کاهش داشته و به لحاظ ارزش ١۶درصد ارزش داشته است.

میراشرافی ادامه داد: از ٢۵ تن کالای وارد شده به کشور ١٧.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی هستند که ٧٠درصد وزنی کالا‌های وارداتی به کشور را این ٢۵ قلم تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


 رئیس گمرک همچنین با اشاره به کشور‌های مبدا در صادرات، تصریح کرد: مبدا واردات کشور به ترتیب چین با ٢.۶ دهم میلیون تن به ارزش ٧ میلیون تن امارات متحده عربی با ٣.۵ میلیون تن به ارزش ۶.٣ دهم میلیارد دلار ترکیه ٣.۵ میلیون تن به ارزش سه میلیارد دلار هند ١.٨ دهم میلیون تن به ارزش ١.۶ دهم میلیارد دلار و شریک تجاری ما آلمان با واردات ٩١١ هزار تن و به ارزش ١٣ دهم میلیارد دلار است.

او در پایان گفت: در این مدت ۹ ماهه در قلمرو کشور ٥.٢ دهم میلیون تن کالا به کشور‌های همسایه ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٠.٩ دهم درصد کاهشی بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.