سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی سال آینده برگزار می‌شود

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی به دلیل شیوع ویروس کرونا اوایل سال آینده برگزار می‌شود.

ابراهیم حیدری، مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی به دلیل شیوع کرونا در سال جاری، اوایل سال آینده برگزار می‌شود. هم اکنون کار‌های برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی به خوبی پیش می‌رود. در مرحله اول ثبت نام برای برگزاری کارگاه‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در مرحله اول موضوعاتی چون شیوه تسهیل گری و مشارکت، شیوه ترویج مطالعه و روش‌های مطالعه، نحوه انتخاب کتاب و چگونگی انتخاب کتاب خوب و مستندسازی و پرسش مد نظر قرار دارد. کارگاه‌های آموزشی در هشت ساعت به صورت یک روز در میان برگزار شد. پس از برگزاری کارگاه ها، مدرک تسهیلگری به شرکت کنندگان اعطا شد. پس از گرفتن مدرک، کار‌های تشکیل کارگاه‌های تسهیلگریانجام شد.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کارگاه‌های مجازی ۷۰۰ نفر دیگری که در مرحله اول در زمینه برگزاری کارگاه‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی ثبت نام کردند، برگزار خواهد شد. علاوه بر این برای ثبت نام متقاضیان در کارگاه‌های تسهیلگری اطلاع رسانی خواهد شد. تسهیلگران دوره‌های قبل هم همچنان در جام باشگاه‌های کتابخوانی شرکت می‌کنند و فعالیت هایشان را در این دوره هم ادامه می‌دهند.

حیدری بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۳۰ کتابفروشی در جام باشگاه‌های کتابخوانی عضو شدند. بیشتر کتابفروشی‌هایی که در این طرح ثبت نام کردند، در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند. ۳۰ کتابفروشی استان تهران در این طرح عضو شدند. به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی یارانه خرید کتاب اعطا می‌شود. آن‌ها می‌توانند کتاب‌ها را با ۵۰ درصد تخفیف تا سقف ۸۰ هزار تومان تهیه کنند. این ۵۰ درصد تخفیف به کتاب‌هایی تعلق می‌گیرد که در لیست باشگاه‌های کتابخوانی قرار دارند. ۳۰ درصد تخفیف هم به کتاب‌هایی اختصاص می‌یابد که خارج از لیست کتاب‌های باشگاه‌های کتابخوانی هستند.

وی تصریح کرد: تا اواسط هفته آینده لیست کتاب‌هایی که در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی هستند، منتشر می‌شود. لیست این کتاب‌ها را می‌توان در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مشاهده و کتاب‌های مورد نیاز را از کتابفروشی‌های عضو طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی تهیه کرد. فیلم‌های آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی درمرحله تدوین قرار دارد. این فیلم ها هم در قالب دی وی دی به استان‌ها ارسال می‌شود و در سایت جام باشگاه‌های کتابخوانی بارگذاری خواهند شد. قرار است ۳۰ کارگاه مجازی و یک کارگاه سراسری در زمینه تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی برگزار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.