سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برنامه خرید تضمینی کشمش در آینده ای نزدیک

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از هفته آینده کار‌ها برای خرید تضمینی محصول کشمش شروع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیویی روی خط باشید، گفت: پیش از خرید این محصول باید با هیئت تطبیق مصوبات جلسه گذاشت و فوریتی را برای خرید حمایتی و توافقی تعیین کرد.

رحمانی افزود: بر اساس اصلاح قانون تضمین خرید، باید قیمت محصولات کشاورزی بر اساس هزینه ها، گرانی‌ها و نهاده‌های کشاورزی باشد.

وی افزود: از پنج ماه قبل پیگیر موضوع فروش و تعیین قیمت تضمینی کشمش بودیم و این قیمت تضمینی اعلام شده بسیار پایین است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قمیت خرید محصول کشمش باید حداقل ۲۰ هزار تومان باشد، گفت: در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی و برخی دیگر از مسئولان دولتی پیشنهاد شد تا برای هر هکتار یارانه تعلق بگیرد، اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای صادر کننده‌ها و کارخانه دار‌ها به شرط خرید ۲۰ هزار تومانی کشمش، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش دلالان در خرید کشمش، افزود: باید هم مجلس و هم دولت را متقاعد کرد که قیمت تضمینی تعیین شده این محصول درست نیست.

رحمانی اضافه کرد: هیئت تطبیق مصوبات مجلس را هم باید قانع کرد که اگر قیمت تضمینی را بگیرند و قیمت توافقی و حمایتی را نگیرند، امکان پذیر نیست.

از تولید کنندگان حمایت می‌شود

عیسی قبادی، معاون امور اقتصادی استانداری قزوین هم در این برنامه گفت: یکی از مزیت‌های رقابتی استان قزوین کشمش است و حمایت از تولید کنندگان در برنامه‌های کاری است.

وی افزود: خرید تضمینی را مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی فقط با قیمت مصوب ۵ هزار تومان مجوز داده است و عملا این امکان پذیرنیست.

معاون امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه قیمت واقعی کشمش ۲۰ هزار تومان است، خاطر نشان کرد: برای این کار باید بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل، واحد‌های صادر کننده را تقویت تا صادر کننده‌ها کشمش را خریداری و صادر کنند.

قبادی ادامه داد: ایران سومین کشور تولید کننده کشمش در دنیا اسن و صادرات این محصول باید برای کسب بازار‌های منطقه‌ای باشد.

وی بیان کرد: پیشنهاد این است که شرکت تخصصی صادرات کشمش ذیل اتاق بازرگانی تشکیل شود چراکه صرفا تولید کننده نمی‌تواند صادر کننده خوبی باشد و این کار فنی و تخصصی است.

کشمش تولیدی استان معمولاً بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تن است که رتبه نخست تولید کشمش در سطح کشور را دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.