سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش خصوصی برنده مزایده مرمت بناهای تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی کاروانسرا و حمام کهیار در بافت تاریخی دهدشت به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از سال‌ها بلاتکلیفی ساماندهی بافت تاریخی دهدشت با برگزاری مزایده  و واگذاری به بخش خصوصی رونق اقتصادی می‌گیرد.

مجید صفایی با بیان اینکه برنده مزایده از سرمایه گذاران بومی شهرستان کهگیلویه است افزود: قرار است در این دو بنای تاریخی اقدامات و فعالیت‌های گردشگری برای جوانان جویای کار انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی از جمله مرمت کاروانسرای، مرمت مسجد مورک، بوته کنی علف‌ها در بافت تاریخی انجام شده است گفت: پل بریم در شهرستان باشت و پل پاتاوه در شهرستان دنا از دیگر بنا‌های تاریخی قابل واگذاری استان به بخش خصوصی است.

صفایی بیان کرد: مشارکت بخش‌خصوصی در راستای مرمت، احیا و نگهداری از آثار تاریخی، توسعه صنعت گردشگری، درآمدزایی و ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین اهداف این واگذاری‌ها است.
 
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.