سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی موزه سفال تبریز نیازمند همکاری شورای شهر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد و راه‌اندازی موزه سفال در تبریز نیازمند همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت:در راستای تسهیل امور موزه سفال تبریز، اقدامات مرمتی لازم در ساختمان این موزه توسط معاونت میراث ‌فرهنگی استان آغاز خواهد شد تا این مکان به بهترین شکل ممکن برای راه اندازی آماده شود.

او با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز از موزه زنده سفال در محل خانه علوی گفت: در این بازدید مسائل و مشکلات مربوط به این موزه مورد بررسی قرار گرفت.

حمزه زاده گفت: در این بازدید که در آن جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه سفال استان نیز حضور داشتند، مباحثی همچون تامین مواد اولیه، فرآوری و حمل آن به محل موزه و همچنین آموزش این هنر اصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او رسیدگی به ساخت و ساز‌های خارج از ضوابط و مقررات میراث فرهنگی در اطراف این بنای تاریخی و نصب بیلبورد و تابلو‌های معرفی موزه زنده سفال در سطح شهر را از دیگر مسائل در دستور کار با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری تبریز  عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.