سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدری در نطق میان‌دستور:

حل مشکلات کشور در گرو همگرایی قواست

نماینده اردبیل گفت: حل مشکلات کشور در گرو تعامل و همگرایی قوای سه‌گانه است و کوچکترین کارشکنی در مسیر تحقق این همگرایی، خساراتی جبران ناپذیر به منافع ملی وارد خواهد کرد.

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، صدیف بدری نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در نطق میان دستور خود، خطاب به حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: حل مشکلات کشور در گرو تعامل و همگرایی قوای سه‌گانه است و کوچکترین کارشکنی در مسیر تحقق این همگرایی، خساراتی جبران ناپذیر به منافع ملی وارد خواهد کرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: آقای روحانی! اگر از اوضاع قاطبه ملت که درگیر تنگناهای اقتصادی و معیشتی هستند، خبر دارید، اگر به مسئولیت خود در قبال این وضعیت ناخوشایند، واقف هستید، اگر قصد و نیتی برای بهبود وضعیت دشوار مردم دارید و اگر از وظایف قانونی خود مطلع هستید، دست از مجادله با مجلس شورای اسلامی بردارید.

او ادامه داد: مشکلاتی مانند گرانی، کاهش ارزش پول، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان باید مورد توجه قرار گیرد و نباید به زمین‌بازی جناحی یا رویکرد انتخاباتی تبدیل شود. دود سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت، به چشم مردم می‌رود. حل مشکلات مجلس کشور در تعامل است و مجلس هم برای پیشبرد حقوق مردم همواره پیشقدم بوده است. مجلس انتظار رویکرد مشابه از سوی دولت دارد.

بدری بیان کرد: بخش های مختلف کشور چندین ماه است بازیچه بدبینی نسبت به انتخاب مجدد ترامپ بود و گویا چندین ماه هم معطل خوشبینی به انتخاب بایدن خواهد شد،  مذاکره با سایر دولت‌ها بر اساس منافع ملی جای خود دارد و عقل سلیمی منکر آن نیست، وظیفه دستگاه دیپلماسی هم همین است، اما خواسته ما پایان دادن به دیپلماسی نگاه و انتظار است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس تأکید کرد: درست نیست که هست و نیست مردم را فدای این انتظارها کنیم که از دخل و تصرف ما خارج است؛ هزینه سنگین ناشی از انفعال دولت بر دوش مردم قرار گرفته است.

او با تشکر از وزارت بهداشت، کادر درمان و نیروهای نظامی در مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد: دولت به وعده‌های خود پرستاران که ماه‌هاست به تعویق افتاده جدی‌تر عمل کند.

بدری تصریح کرد: آقای اسلامی، وزیر راه! علی‌رغم اختصاص ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی و جاده‌های استانی در سال اخیر، ارقام اختصاص یافته به هیچ عنوان با واقعیت اقتصادی جامعه تناسب ندارد و  به منزله نشان دادن چراغ سبز برای تداوم مرگ عزیزانمان در جاده‌هاست.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: آقای وزیر! آیا می‌دانید در ۸ ماهه نخست امسال بیش از یکصد نفر فقط در جاده اردبیل-مغان به دلیل تصادف جانشان از دست رفته است؟ آیا می‌دانید اردبیل با مرکز کشور و با مراکز استان همجوار ارتباط بزرگراهی ندارد و چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و کماکان اراده جدی بر کشیدن ترمز مرکز گرایی و حرکت به سوی توسعه متوازن در کشور وجود ندارد؟ این اتفاق در حق استان اردبیل بی‌عدالتی است و کار را به جایی رسانده که مردم اردبیل به استانشان، لقب استان ناتنی داده‌اند.

او یادآور شد: تکمیل پروژه ۱۶ ساله راه آهن اردبیل تا پایان دولت و تسریع در توسعه بزرگراهی در جاده‌های استان اردبیل انتظار به حق مردم این استان است.

بدری در پایان با بیان اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است که سالانه چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌کند، خطاب به خاوازی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی در این استان موجب ضرر کشاورزان می‌شود. یک سوم شاغلان استان اردبیل در حوزه کشاورزی فعال هستند و جهاد کشاورزی دست این عزیزان را نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.