سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صباغیان:

معیار اشتهار نامزد ریاست جمهوری به ثبات در اعتقاد موجب ظاهرسازی می‌شود

نماینده یزد گفت: معیارهای رجال مذهبی در اصلاح قانون انتخابات مانند اشتهار به ثبات در التزام به عقاید، احکام و اخلاق اسلامی از جمله ‌انجام واجبات و تقید به ترک محرمات موجب ظاهرسازی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده یزد و بافق در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصلاح قانون انتخابات می‌خواهیم با تعیین شاخص‌ها و معیارها، رئیس جمهور را توانمند و کارآمد و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب کنیم، بیان کرد: در ماده ۲ این طرح اصلاح، معیارهایی تعیین شده است که علاوه بر محدودیت برای شورای نگهبان، میزان اندازه گیری مشخصی ندارد. برای نمونه، ثبات و استواری در اعتقاد و التزام در عقاید احکام و اخلاق اسلامی از جمله واجبات و تغییر به ترک محرمات و اشتهار به آن باعث ظاهرسازی می‌شود.

او ادامه داد: وقتی کسی به واجبات و ترک محرمات تقید دارد و به اسلام و عقاید ملتزم است، اینقدر ریز کردن معیارها و موضوع‌ها باعث مشکل می‌شود. اگر ما بتوانیم دروغ را در جامعه و کشور و میان مسئولان و مجلس برطرف کنیم، شاید ۹۰ درصد مشکلات کشور حل شود.

صباغیان بیان کرد: بسیاری اوقات در شاخ و برگ‌ها گم می شویم، این‌ها مواردی است که همه می‌دانند. اعتقاد امری قلبی است و نمی‌توان سنجش کرد؛ بسیاری از افراد سال‌ها خود را جور دیگر جلوه می‌دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.