سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با عوامل کاهش قیمت خودرو‌های دست دوم

خودرو‌های صفر پس از اولین استارت و شروع به کار کردن، کم کم دچار افت قیمت می‌شوند. هرچه خودرو بیشتر کار کند، افت قیمت نیز بیشتر است. یکی ازعلت‌های این امر استهلاک خودرو به مرور زمان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استهلاک مهم‌ترین عامل در کاهش قیمت خودرو به مرور استفاده در طول زمان است. این استهلاک به این دلیل است که خودرو یک ماشین بسیار پیچیده و دارای قطعات زیاد است. قطعات بسیار مختلفی در خودرو وجود دارند که به مرور زمان مستهلک می‌شوند و باعث می‌شوند خودرو حس سواری روز اول را به شما ندهد.


بیشتر بخوانید:


عواملی که باعث کاهش قیمت خودرو می‌شوند به صورت کلی شامل موارد زیر هستند:

کارکرد خودرو: هرچه خودرو شما مسافت بیشتری را طی کرده باشد مستهلک‌تر است و قیمت آن بیشتر افت پیدا می‌کند.

خوش نام بودن خودرو: بسیاری از خودرو‌ها به دلیل اعتبار برند آن، حتی پس از چندین سال هم کاهش قیمت زیادی ندارند. هرچه اعتبار برند بیشتر باشد، افت قیمت کمتر است.

تعداد مالکان خودرو: هرچه مالکان خودرو کمتر باشند، افت قیمت کمتر است. برای مثال قیمت خودرویی که ۵ نفر مختلف از آن استفاده کردند به مراتب از یک خودرو که تنها به دست یک نفر بوده، کمتر است.

وضعیت کلی خودرو: تصادف، صافکاری، رنگ شدن بدنه و غیره... همگی در کاهش قیمت خودرو تاثیر دارند.

سرویس‌های دوره‌ای: هرچه سرویس‌های دوره‌ای و در کل رسیدگی به خودرو بیشتر باشد، قیمت خودرو با افت کمتری مواجه می‌شود.

گارانتی خودرو: اگر خودرویی که به فروش می‌رسد، شامل گارانتی شرکت نباشد قطعا با افت قیمت همراه خواهد شد. گارانتی یکی از مهم‌ترین مسائل تاثیر گذار در قیمت خودرو است.

محبوبیت: برخی از خودرو‌ها دارای محبوبیت زیادی هست و خواهان بسیار زیادی دارند. هرچه خواهان و طرفداران خودرو بیشتر باشد، افت قیمت کمتر است و بر عکس.

انداره: خودرو‌های بزرگ و به خصوص لوکس، دارای استهلاک بیشتری نسبت به خودرو کوچک هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند و به همین دلیل به مرور زمان افت قیمت بیشتری پیدا می‌کنند.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.