سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ستاد ملی کرونا؛ مرجع تصمیم گیری برگزاری امتحان حضوری/ امنیت آزمون‌ها در شاد افزایش می‌یابد

حاجی‌میرزایی از ایجاد قابلیتی جدید در شبکه شاد برای افزایش امنیت برگزاری آزمون در این بستر تا هفته آینده خبر داد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان با اشاره به اینکه برای ما موضوع امتحانات بسیار مهم است که بتوانیم ارزیابی دقیق و درستی از میزان‌های آموخته‌های دانش آموزان داشته باشیم، اظهار کرد: روش‌های مختلفی موجود را بررسی کردیم و در ابلاغیه‌ای که به استان‌ها ارسال کردیم اختیارات ویژه‌ای را به مدارس داده ایم که می‌توانند بر اساس صلاحدید خودشان این امتحانات را برگزار کنند.

او ادامه داد: یک آزمون‌های تکوینی و یک آزمون پایانی داریم؛ آزمون تکوینی آزمونی است که معلمان در طول دوره تدریس ارزیابی از توانایی دانش آموزان دارند که به همراه امتحان‌هایی که به در پایان نیمسال برگزار می‌شود ترکیب نمره دانش آموز را تعیین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این نوبت سهم بیشتری به آزمون‌های تکوینی دادیم، گفت: این رویکرد بدان معناست که طبق نظر معلم آموخته‌های دانش آموز ارزیابی می‌شود و میزان یادگیری سهم بیشتری در نمره دانش آموز دارد.

بستر‌های برگزاری آزمون مجازی گوناگون است

حاجی‌میرزایی در پاسخ به اینکه آزمون‌های غیرحضوری فقط باید در شبکه شاد برگزار شود یا خیر، با اشاره به اینکه حداکثر تلاشمان را کردیم که روش‌های برگزاری آزمون مطمئن باشد، بیان کرد: به مدارس اجازه دادیم که اگر از ظرفیت‌های دیگری هم می‌توانند استفاده کنند تا برای برگزاری آزمون روشی مناسب با شرایط ایجاد شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نرم‌افزار‌های متعددی برای برگزاری آزمون وجود دارد، استفاده هر کدام از این بستر‌ها میسر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته ظرفیت شاد را برای برگزاری آزمون‌های توسعه دادیم و ظرفیت جدیدی تا دو هفته آینده آماده شده و به شاد افزوده خواهد شد تا دقت بیشتر در برگزاری آزمون‌ها صورت گیرد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه معلم نقش اصلی را در آزمون دانش آموزان بر عهده دارد، اظهار کرد: همچنان هم نقش معلمان نقش برجسته‌ای است و، اما این را بدانیم که با توجه به شرایط کنونی، روش‌های گذشته با مشکل روبه رو شده است و حتی اکنون برای حضور دانش‌آموزان با مشکل مواجه هستیم.

او ادامه داد: ممکن است که در این روش‌ها کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد مه البته این کاستی‌ها برطرف خواهد شد چرا که ما راه نرفته‌ای را می‌پیماییم، مسیری که برای ما، معلمان و دانش آموزان جدید بوده و ممکن است دانش آموزان و معلمان در انجام این فرایند با مشکل روبرو باشند، ولی قطعاً به تدریج توانایی‌های بهتری ایجاد خواهد شد.

ترجیح آموزش و پرورش برگزاری آزمون حضوری است

حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که موضع آموزش و پرورش نسبت به چگونگی برگزاری امتحانات چیست، گفت: ترجیح ما به ذلیل افرایش ضریب اطمینان از امتحان، آزمون حضوری است، اما مرجع اجازه دادن به اینکه ما می‌توانیم آزمون حضوری برگزار کنیم یا خیر، ستاد ملی کروناست بنابراین اگر جایی به ما اجازه بدهند آزمون حضوری میسر است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با استان‌ها هم هماهنگ کردیم که اگر در بعضی مناطق نگرانی وجود ندارد از طریق آزمون حضوری کار دنبال شود که البته اگر ستاد کرونا اجازه ندهد امتحان غیر حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اجازه ی حضور فرزندانمان در مدرسه را نخواهیم داد ، مگر حضوری آموزش داده اید که امتحان حضوری بگیرید ؛ زحمت آموزش را خانواده ها کشیده اند و نحوه ی برگزاری امتحان هم باید با رضایت خانواده ها باشد
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
امتحانات باید حضوری باشد
چون تقلب زیادی می شود
و هیچ کس نمره اصلی خودش را نمی گیرد
اینطوری نسل بی سواد می اید بالا که به اینده کشور ضربه سخت و شکننده می زنند
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
امتحانات بااااییید غیر حضوری باشد و دانش آموزان نگران ویروسس نباشند حتی در مناطق محروم کشور
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
آزمون استخدامی باید عقب افتاد شود تا مردم با خیال آسوده فرزندانشان را به آزمون بفرستند و شخصی که آزمون میدهد فکرش مشغول اینکه الان کرونا میگیرم نباشد
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
کنکور ها همه اش یک روز بودند این همه سر وصدا شد تعویق حالا امتحانات دانش اموزان حضوری . قربان برم خدا را یک بوم.ودو هوا را
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
ترجیح شما برای ما اصلا مهم نیست امتحانات باید غیرحضوری برگزار بشه
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
حضوری؟ واقعا عقل و هوش ندارید یه راهکار برا آزمونها بگذارید طرف سالم بمونه؟ حتما باید کرونا بگیرند؟ بعضی ها کرونا مثبت شدن، بعضی ها در قرنطینه هستن و... فکر کنید از رو باد هوا حرف نزنید، فکر کنید مسیر بن بست نیست، مثل این می ماند مسیر جاده خراب هست وزیر می گوید باید از همین مسیر خراب برویم، فکر کن وزیر حقوق که نمی دهی
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
نوبت دوم دوازدهم هم غیر حضوری کنید اگه کرونا بگیریم کی جواب گو هس شما فقط فکر خودتون هستید
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام.مردم ایران خواستار تعویق سه ماهه ازمون استخدامی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.باتشکر
56
۱۱:۰۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
پس کی می خواین تصمیم بگیرید؟!! مدارس ظبق برنامه ی ارائه شده از ششم دیماه آزمونهارا آغاز می کنند
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
امسال باید کلا مدارس را تعطیل میکردید
یه ذره کرونا مهار شده همه به فکر تصمیم‌ افتادی کادر درمان نیاز به استراحت دارند گناه دارند
الان کرونای انگلیسی موج میزنه شما دغدغه امتحان دارید

با این مدارس باز کردن روستاها پاک بودن اون بدبخت ها را هم مبتلا کردید با رفت وآمد روزانه معلمها از شهر به روستا

جالب اینه طبق آمار ستاد کرونا آمار مرگ و میر روستای ها بیشتره چون امکانات کمتره و دیر به بیمارستان مراجعه میکنند

سلامتی اولویته اگر به فکر ملت هستی
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام.از وزارت بهداشت و سازمان سنجش میخواهیم ازمون استخدامی کشوری را بخاطر جلوگیری از شیوع گسترده کرونا سه ماه به تعویق اندازند تا کرونا کمی کاهش یابد،جان فرزندان مردم باارزشتر است.باتشکر
جعفری
۱۰:۱۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
باسلام
لطفا این مسئله را حتما پیگیری کنید:
چطور آموزش و پروش می خواهد امتحان حضوری بگیرد در حالی که تدریس حضوری نبوده؟!
وقتی بچه توی خونه و با موبایل و تبلت کلاس ها را گذرونده پس قطعا برای امتحان هم به همان روشی که الان چهارماهه داره کار میکنه امتحان میده. مخصوصا کلاسهای اول و دوم ابتدایی
بچه من کلاس دومه. یعنی نصف کلاس اول و کل کلاس دوم را غیر حضوری گذرونده. او قطعا سرعت کندی داره و عادت به کمک گرفتن از مادر یا پدر دارد.
حالا می خواهند برود مدرسه وحضوری امتحان بدهد، پس در نتیجه:
1- استرس بیشتری خواهد داشت
2- تمرکز کمتری به خاطر ناآشنایی با فضا خواهد داشت
3- مفهوم برخی سوالات را نخواهد فهمید چون عادت به توضیح سوال توسط والدین دارد
4- سرعت بررسی سوال و نوشتن پاسخش خیلی کندتر از حالت عادی است
5- همیشه هنگام نوشتن پاسخ منتظر تأیید یا عدم تأیید والدین بوده اما حالا...
6- هر بچه ای با روش والدینش درس خوانده و فیلم تدریس معلم را فقط دیده. معلم توقع پاسخ طبق روش خودش را دارد اما بچه ممکن است نتواند.
7- تفهیم دروس برای بچه عمقی نبوده، خیلی وقت ها معلم تدریسش را کرده و طبق برنامه خودش سراغ درس بعدی رفته اما کنار بچه نبوده تا ضعفش را بشناسد و بهتر با او کار کند.
و...
با این تفاسیر بهتر است آزمون ها غیرحضوری باشد و اگر سال آینده مدارس حضوری بود (ان شاء الله) حداقل یک تا دو ماه باید بچه ها دروس امسال را بازآموزی بشوند.
با تشکر
روح اله
۰۹:۵۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
متاسفم با این برنامه شادت
عمار
۰۹:۴۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حالا که نوع جدیدتر و جهش یافته تر ویروس کشنده کرونا با 70 برابر گیرایی و شیوع بیشترش از انگلیس اومده توی جهان از سه ماه قبل حالا می خواهید امتحانات را حضوری برگزار کنید !!! تا فاجعه های نسل کشی جدید غیر قابل جبران بوجود بیاد !!! .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
وزیر خان
۱ هفته هست که شاد شده دیوونه خونه!!!!!
نه میشه ویام فرستاد و نه پیام میاد.....
کلا قاطی کرده.
ما ۲ تا جلسه ریاضیمون منحل شد....
ما چه گناهی کردیم که باید با این شاد کار کنیم؟!!!
محسن ایران
۰۹:۱۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام.از ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت میخواهیم آزمون استخدامی کشوری را تعویق و به سه ماه بعد موکول کند،بنا به گفته محققان قدرت سرایت کرونا چندین برابر شده است،جان مردم باارزشتر است.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
لطفا آزمون دی ماه به یه زمان مناسبتر موکول کنید...
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
واقعا توهم مدیری؟
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
همچین میگی امنیت آزمون شاد انگار آپولو یه . دیدیم شاد رو . یک عکس رو به زور لود میکنه . این روزها که هیچ چیز لود نمیشه . نرم افزار بی تربیت ! بدون اینکه پیغام درستی بده از برنامه خارج میشه ! انگار کاربر بوقه ! تو موبایلها سلیقه ای اجرا میشه و هزاران مشکل دیگه !
خخ شاد !
از این در تعجبیم که چطور حجم توانایی تون نمیدونید در چه حدی یه و آهن سرد رو چکش میزنید ! اعتماد به نفس تون مثال زدنیه ! بابا تعداد ایرادات در حد جیقه ! داد و فریاد !
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
پس چرا مدرسه ما گفت‌ حتما باید حضوری امتحان بدین تاز یک عده از بچه های کلاسمان کرونا داشتن
a
۰۸:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
این همه فرمودید مشکلات را مطرح کنید همین خدای من شما هم فقط به دنبال ...
پس حق الناس را چه می کنید