سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی سند جامع توسعه زعفران در کمیسیون اقتصادی دولت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سند جامع توسعه زعفران در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست آخرین وضعیت اقتصاد زعفران در ایران گفت: براساس مطالعات انجام گرفته، سهم ایران از تولید زعفران جهان ۹۲.۵ درصد، سهم خراسان رضوی از تولید این محصول در ایران حدود ۷۵ درصد و سهم این استان از صادرات زعفران ۹۰ درصد است.

او افزود: به طور میانگین سالانه حدود ۱۵ درصد به سطح زیرکشت و تولید زعفران در کشور افزوده می‌شود که خراسان رضوی با سهم ۷۴.۷۶ درصدی بیشترین سهم تولید زعفران را بین استان‌های دیگر کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ارزش صادرات زعفران ایران نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار است در حالی که ارزش جهانی تجارت زعفران به چهار میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید

رسولیان بیان کرد: سالانه به طور میانگین ۳۵ درصد زعفران کشور و خراسان رضوی به امارات متحده عربی و اسپانیا صادر می‌شود که در سال گذشته براساس آمار گمرک ایران ۲۷۹ تن زعفران به ارزش ۲۹۶ میلیون دلار از کشور صادر شد.

او میزان صادرات زعفران از خراسان رضوی در ۹ ماه امسال را ۶۳ تن به ارزش ۵۷ میلیون دلار ذکر و تصریح کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 
انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.