سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات کتابخانه‌ای جای کار میدانی را گرفته است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشاوران طرح‌ها کار میدانی و محیطی انجام نمی‌دهند و بیشتر کارشان مطالعات کتابخانه‌ای است به همین دلیل بسیاری از سازه‌ها در مرحله اجرا دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: به خاطر برخی ادعا‌های منابع طبیعی مشکلات مالکیتی برای مردم در برخی مناطق شهرستان‌های گناوه و دیلم ایجاد شده است.

او عنوان کرد: منابع طبیعی در وسط یک شهر و یا یک روستا ادعای مالکیت زمین‌ها و خانه‌هایی را می‌کند که سال‌ها در اختیار مردم بوده است، باید این مشکلات به صورت قانونی حل شود تا برای مردم نارضایتی ایجاد نشود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات طرح آبخیزداری دره امیری دیلم باید بررسی و رفع شود و اگر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد این کار انجام شود تا کشاورزان بتوانند از آب حاصل از آن بهره‌مند شوند.

جمیری خواستار برنامه‌ریزی صحیح و آینده‌نگری در اجرای طرح‌های آبخیزداری شد و ادامه داد: احداث سد شهید رئیس‌علی دلواری مشکلاتی را برای اراضی پایین دستی حله ایجاد کرده است.

او تاکید کرد: اگر مطالعات درستی در زمینه احداث سد رئیس‌علی دلواری انجام می‌شد و طرح‌های آبرسانی پایین دستی به درستی اجرا می‌شد شاهد این مشکلات نبودیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای طرح‌های آبخیزداری به منظور مدیریت سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی شد و گفت: فرسایش خاک از معضلات مهم در شمال استان بوشهر است که باید با توسعه آبخیزداری از این مشکلات جلوگیری کرد.

جمیری افزود: مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۳۶ درصد از شهرستان گناوه و ۳۸ درصد از شهرستان دیلم انجام شده که لازم است برای مطالعات جامع و کامل بودجه مناسبی تخصیص داده شود.

او با اشاره به توقف انتقال آب از سد چم‌شیر برای اراضی کشاورزی گناوه و دیلم ادامه داد: توقعات مردم و کشاورزان منطقه این است که تصمیمات جدی‌تری در این خصوص گرفته شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.