سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست راهداری فارس در نگهداری رویه راه‌ها

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های کشور گفت: فارس به‌عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور در حوزه حمل و‌نقل جاده‌ای، در یکسال گذشته بیشترین عملکرد در نگهداری رویه راه‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پیرنون در نشست روز راهدار در شیراز گفت: استان فارس به‌عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور در حوزه حمل و‌نقل جاده‌ای، همواره جز استان‌های برتر کشور بوده و در یکسال گذشته بیشترین عملکرد در نگهداری رویه راه‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های کشور افزود: عملکرد راهداری فارس برای نگهداری راه‌ها چندین برابر اعتباری بوده که دریافت کرده اند.

او ادامه داد: طول کل راه‌های استان فارس (بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی) ۸.۵ درصد (هشت و نیم درصد) از طول کل راه‌های کشور است که از این حیث رتبه نخست کشور را داراست به همین دلیل نگهداری این میزان از راه‌های مواصلاتی نیازمند برنامه ریزی مستمر و اعتبارات خاص است.

مدیرکل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس نیز در این نشست با اشاره به سهم ۹۶ درصدی حمل و‌نقل جاده‌ای در جابجایی کالا و مسافر نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل در استان گفت: طول راه ها، وضعیت توریستی، کشاورزی و صنعتی بودن استان و هم چنین مساحت فارس نیازمند نگرش خاص برای نگهداری و ایمن سازی راه‌ها است.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه بعد از حرفه کشاورزی حمل و نقل بیشترین اشتغال زایی در استان را دارد خاطرنشان ساخت: قرارگیری در دو کریدور ارتباطی جاده‌ای جنوب با مرکز و‌هم چنین شرق به غرب کشور موقعیت حمل و‌نقل فارس را خاص کرده است.

در پایان این نشست علاوه بر تقدیر از راننده و راهدار نمونه کشوری از راهداران، روسای نمونه شهرستان‌ها و کارکنان نمونه ستادی اداره کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس امسال نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.