سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره گیری از ظرفیت زکات برای تامین مسکن نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد کردستان بر استفاده از ظرفیت زکات برای کمک به تامین مسکن نیازمندان در کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در جلسه شورای زکات شهرستان کامیاران گفت: یکی از ظرفیت‌های زکات بهره گیری از ظرفیت این فریضه برای ساخت و تامین مسکن نیازمندان است.

او افزود: با توجه به اینکه بحث مسکن یکی از نیاز‌های در اولویت است باید همه مسئولین، خیران و عاملین زکات در جهت اختصاص بخشی از زکات به تامین مسکن نیازمندان به خصوص در روستا‌ها تلاش کنند.

شیخی زاده گفت: براساس تفاهم نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن، مددجویان معرفی شده می‌توانند برای ساخت مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض دریافت کنند و مابقی اعتبار مورد نیاز ساخت مسکن از محل آورده مددجو و کمک خیران تامین شود.

او در بخش هزینه کرد زکات عنوان کرد: زکات هر منطقه براساس فقه شرعی حاکم بر آن منطقه و براساس نظر معتمدین، خیران و شخص پرداخت کننده هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: باید در شورای زکات برای تمامی دستگاه‌های عضو این شورا تقسیم وظیفه شود و تمامی اعضا نیز در جهت تحقق این فریضه الهی تلاش و فعالیت کنند و گزارش اقدامات را به دبیرخانه این شورا در کمیته امداد اعلام کنند.

او در بخشی از سخنان خود به طرح اکرام ایتام اشاره کرد و افزود: در این زمینه با مشارکت کارمندان و اصناف باید خانواده‌های ایتام از این طرح و کار خداپسندانه بهره‌مند شوند.

شیخی زاده در پایان از همراهی و مشارکت همه خیران و مسئولین در جهت کمک به نیازمندان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.