سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان؛

آرسنال - سیتی/ آرتتا با توپچی‌های بحران زده برابر یاران سابق

در چارچوب مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان امشب (سه شنبه) آرسنال میزبان منچستر سیتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (سه شنبه) در چارچوب مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان یا "کارابائو کاپ" ۲ دیدار برگزار می‌شود. در مهمترین بازی از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان تیم منچسترسیتی خواهد بود.

میکل آرتتا که قبل از در دست گرفتن سکان هدایت آرسنال، دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود و به همراه او ۲ بار متوالی فاتح لیگ جزیره شد، یک بار دیگر برابر تیم سابق خود قرار می‌گیرد تا به استاد خود نشان دهد که چه در چنته دارد و آموخته های خود را به سنگ محک "پپ" بزند.

امروز دقیقاً یک سال و ۲ روز است که آرتتا، سیتی را ترک کرده تا هدایت آرسنال را بر عهده بگیرد. او در این مدت فاتح جام حذفی و سوپر جام انگلیس شده است، اما آرتتا در مقطع حساسی برابر یاران سابق خود قرار گرفته است. اکنون وضعیت توپچی‌ها در لیگ برتر انگلیس به قدری وخیم است که شکست برابر منچسترسیتی ممکن است منجر به برکناری آرتتا شود.

توپچی‌ها از ابتدای ماه اکتبر که در مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه موفق شدند لیورپول را در ضربات پنالتی شکست دهند، فقط ۲ بازی خانگی را برده اند.

آرسنال با وجود اینکه در رقابت‌های لیگ اروپا هر ۶ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و به مرحله حذفی صعود کرده، این روز‌ها در لیگ جزیره اصلا شرایط خوبی ندارد. این تیم با ۱۴ امتیاز از ۱۳ بازی در رتبه پانزدهم قرار دارد که بدترین شروع توپچی‌ها در لیگ برتر از فصل ۷۵-۱۹۷۴ به بعد است.

گرچه بحث سقوط آرسنال به دسته پایین‌تر برای اولین بار از سال ۱۳-۱۹۱۲ میان هواداران رقیب یک شوخی تلقی می‌شود، اما حقیقت این است که آن‌ها اکنون در منطقه سقوط قرار دارند.

با توجه به شرایط ذکر شده رسیدن آرسنال به رتبه‌های بالای جدول و حضور در کورس قهرمانی برای این تیم بسیار سخت و حتی شاید بتوان گفت غیر ممکن خواهد بود، اما جام اتحادیه مسیر کوتاه تری را پیش روی این تیم قرار می‌دهد تا با کمترین بازی به یک جام ارزشمند دست یابد و جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا را به دست آورد.

آرسنال که فصل گذشته به دلیل قهرمانی در جام حذفی موفق شد با وجود قرار گرفتن در رتبه هشتم جدول رده بندی راهی لیگ اروپا شود این بار هم شاید بخواهد مسیر کوتاه قهرمانی در جام اتحادیه و جام حذفی را برای رسیدن به رقابت‌های اروپایی امتحان کند.

در آن سوی میدان هم منچسترسیتی اگر چه در این فصل تیم قدرتمندی در لیگ جزیره نشان نداده، اما گواردیولا در شرایطی بهتر نسبت به آرتتا تیمش را راونه میدان خواهد کرد. او به تدریج به تیم خود سر و سامان داده است. آبی‌های شهر منچستر اکنون با ۲۳ امتیاز از ۱۳ بازی در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار گرفته اند.

نکات آماری

منچسترسیتی در ۸ بازی شکست نخورده و حتی در ۷ مسابقه دروازه خود را بسته نگه داشته و در این مدت فقط یک گل دریافت کرده است.

منچسترسیتی در جام اتحادیه رکورد بسیار خوبی دارد، این تیم در سه فصل گذشته فاتح این جام شده و آخرین شکست این تیم در این رقابت‌ها به اکتبر سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد.

آرسنال در هفت مسابقه آخر خود در لیگ برتر هیچ پیروزی کسب نکرده و در ۱۲ بازی متحمل ۸ شکست شده است. این تیم از ۲۱ امتیاز ممکن در لیگ فقط ۲ امتیاز کسب کرده است.

با وجود اینکه آرسنال در جام حذفی سوابق درخشانی دارد، اما در جام اتحادیه آمار مناسبی ندارد و از ۸ بار حضور در یک مرحله چهارم نهایی در ۶ دوره حذف شده است.

آرسنال ۲۹ بار به مرحله یک‌چهارم نهایی جام اتحادیه راه یافته، اما فقط ۲ بار موفق شده است که فاتح این مسابقات شود که آخرین آن هم در سال ۱۹۹۳ بود.

سیتی سه بار متوالی قهرمان جام اتحادیه شده است و می‌خواهد پس از لیورپول دومین تیمی باشد که چهار بار متوالی فاتح این رقابت‌ها می‌شود.

سیتی در صورت قهرمانی در این فصل برای هشتمین بار فاتح این رقابت‌ها می‌شود و از این نظر با لیورپول برابر خواهد شد. این تیم از اکتبر ۲۰۱۶ به بعد در جام اتحادیه در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده است.

منچسترسیتی در جام اتحادیه هر ۱۰ بازی آخر خارج از خانه را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

بازی‌های رو در رو

این ۲ تیم در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر برابر هم به میدان رفتند که منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد با گل رحیم استرلینگ یک بر صفر پیروز شد.

در ۹ دیدار اخیر بین ۲ تیم در تمام رقابت‌ها منچسترسیتی ۸ بار پیروز شده است.

شاگردان آرتتا در نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته موفق شدند سیتی را شکست بدهند و پس از آن با شکست چلسی در فینال، به قهرمانی دست یافتند.

در جام اتحادیه آرسنال سه بازی آخر خود برابر سیتی را واگذار کرده است، از جمله ۲ مسابقه در یک چهارم نهایی فصول ۱۰-۲۰۰۹ و ۱۲-۲۰۱۱ و فینال ۲۰۱۷-۲۰۱۸.

منچسترسیتی در صورت پیروزی در بازی امشب اولین تیمی خواهد شد که از سال ۱۹۶۵ به بعد چهار بازی متوالی خارج از خانه را برابر آرسنال برده است.

مصدوم و محروم

در تیم منچسترسیتی گابریل ژسوس که در بازی برابر وست بروم مصدوم شد و به همین دلیل در بازی برابر ساوتهمپتون به میدان نرفت، همچنان مصدوم است. سیتی شرایط این بازیکن را مورد بررسی بیشتر قرار خواهد داد.

امریک لاپورتا و اریک گارسیا دیگر بازیکنان مصدوم سیتی هم وضعیت مشخصی ندارند.

آرسنال نیز منتظر خبر‌هایی درباره پیر امریک اوبامیانگ کاپیتان مصدوم خود است.

توماس پارتی دیگر بازیکن توپچی‌ها هم که بازی برابر اورتون را به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران از دست داد ممکن است در این بازی غایب باشد. گرانیت ژاکا هم به دلیل اخراج برابر برنلی از حضور در این بازی محروم است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.