سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فغانپور: مجلسی‌ها حرف‌های خود را می‌زنند و ما صحبتی نداریم/ فیفا به هیچ عنوان تمکین نمی‌کند که دولت و مجلس در کار فدراسیون فوتبال دخالت کنند

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره شرایط مختلف این فدراسیون صحبت کرد.

صفی الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال و حضور بازنشسته‌ها اظهار کرد: براساس اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که مورد تایید فیفا قرار گرفت و اعضای مجمع نیز این اساسنامه را تصویب کردند، سن حضور برای عضویت در هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال برداشته شد. به طور کلی محدودیت سنی در اساسنامه وجود ندارد. موضوعی که ۳، ۴ سال گذشته مورد مناقشه فیفا و فدراسیون فوتبال بود و حتی باعث شد که فیفا از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفندماه ۹۸ جلوگیری کند، همین بحث اساسنامه بود.

فیفا مصر بود که اول اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلاح و بعد انتخابات برگزار شود

او ادامه داد: فیفا مصر بود که اول اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلاح و بعد انتخابات برگزار شود و در نهایت فدراسیون فوتبال هم از این موضوع تبعیت کرد. اگر فدراسیون فوتبال دستور فیفا را تمکین نمی‌کرد به طور حتم اتفاقی رخ می‌داد و باعث تعلیق فوتبال ایران می شد. به هر حال همه دوستان دیدند که فیفا چه نامه‌های تهدید آمیزی را به فدراسیون فوتبال ارسال کرد.

فدراسیون فوتبال هیچ ردیف بودجه‌ای در قوانین ندارد

فغانپور درباره اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه قوانین داخلی کشورمان برای فیفا ارجحیت دارد و تصویب اساسنامه دور زدن قانون است، گفت: اول اینکه قانونی که در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تصویب شد، نهاد‌های دولتی را مشخص کرد. از آن جایی که فدراسیون فوتبال هیچ ردیف بودجه‌ای در قوانین ندارد و حتی در وزارت ورزش ردیف خاصی به عنوان بودجه برای فدراسیون در نظر گرفته نشده است، بنابراین فدارسیون فوتبال دولتی حساب نشده و مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شود.

فدراسیون فوتبال دولتی نیست بنابراین اساس کار ایراد دارد

او افزود: همه کارمند‌ان فدراسیون فوتبال تابع قانون کار هستند و تابع قوانین دولتی نیستند. اگر قرار است نمایندگان مجلس و نهاد‌های نظارتی به موضوع بازنشستگی ورود کنند باید اساس فدراسیون فوتبال را درست کنند و بگویند که کارمندان فدراسیون فوتبال بخش دولتی محسوب می‌شوند. کارمندانی که در فدراسیون فوتبال کار می‌کنند مطابق وزارت کار حقوق می‌گیرند و طبق قانون کار فعالیت می‌کنند. فدراسیون فوتبال دولتی نیست بنابراین اساس کار ایراد دارد در صورتی که بحث بازنشستگی مطرح شود. همچنین ردیف بودجه‌ای در هیئت دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای فدراسیون فوتبال دیده نشده است.

آقایان حرف‌های خود را می‌زنند و ما صحبتی نداریم

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره اظهارات فروردین و قاضی زاده هاشمی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بازنشستگان اجازه ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال را نداشته و آن‌ها اطلاعی در این باره ندارند، گفت: این آقایان حرف‌های خود را می‌زنند و ما صحبتی نداریم. ما براساس قوانین و مقررات تصویب شده در مجلس شورای اسلامی صحبت می‌کنیم و نهاد‌های دولتی، نهاد‌های عمومی و غیر دولتی در آن قوانین تعریف شده است که فدراسیون فوتبال شامل هیچ کدام از آن‌ها نیست. آقایان باید تکلیف فدراسیون فوتبال را روشن کنند. چرا برای فدراسیون فوتبال بحث بودجه را در نظر نگرفتند و اکنون مجلس در فصل بودجه نویسی و تایید بودجه کشورمان است؟ چرا مجلس ردیف بودجه برای فدراسیون فوتبال تعیین نمی‌کند؟ وقتی که ردیف بودجه برای فدراسیون فوتبال تعریف نمی‌شود و فدراسیون فوتبال بودجه‌ای در دولت و وزارت ورزش ندارد، در آن صورت وزارت ورزش از سر دلسوزی به فدراسیون فوتبال کمک می‌کند.

هیچ جای قانون وجود ندارد که "چون به فدراسیون فوتبال پول داده می‌شود پس آن نهاد دولتی حساب می‌شود"

فغانپور درباره اظهارات فرامرزیان معاون مالی وزارت ورزش مبنی بر پرداخت پول به فدراسیون فوتبال گفت: هیچ جای قانون وجود ندارد که، چون به فدراسیون فوتبال پول داده می‌شود پس آن نهاد دولتی حساب می‌شود. نهاد دولتی باید ردیف بودجه در بودجه کشورمان داشته باشد. وقتی که ردیف بودجه برای فدراسیون فوتبال تعیین نمی‌کنند و کارمندان براساس قانون کار حقوق می‌گیرند در آن صورت چگونه می‌خواهیم بگوییم که فدراسیون فوتبال دولتی محسوب می‌شود؟ این موارد باید مشخص شود. آنچه که دوستان می‌گویند حرف‌های خودشان است و براساس قانون و مقررات نیست. هیچ کدام از این آقایان که نظر می‌دهند براساس قانون صحبت نمی‌کنند و می‌گویند باید نظر ما اعمال شود.

فیفا به هیچ عنوان تمکین نمی کند که دولت و مجلس در کار فدراسیون فوتبال دخالت کنند

او درباره انتقادش به نمایندگان مجلس که قانون را رعایت نمی‌کنند، گفت: آقایان حرف‌های خودشان را در مجلس تصویب کنند. من می‌گویم آقایانی که می‌گویند فدراسیون فوتبال دولتی است، قدرت دست آن‌ها است و این موضوع را به مجلس ببرند و ردیف بودجه برای فدراسیون فوتبال تعریف و بعد آن را دولتی کنند. آقایان بگویند که فدارسیون فوتبال باید با قانون دولت با کارمندانش برخورد کند و حقوقشان بر مبنای قانون دولتی باشد. زمانی که همه مسائل را نادیده می‌گیرند و می‌گویند فدراسیون فوتبال دولتی است، پس اساس کار غلط است. البته فیفا به هیچ عنوان تمکین نمی کند که دولت و مجلس در کار فدراسیون فوتبال دخالت کنند و عواقب این کار هم متوجه آن‌هایی است که دخالت در امور فدراسیون می کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.