سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری یگان حفاظت انتظامی شهرداری همدان

شهردار همدان از راه اندازی اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری یگان حفاظت انتظامی شهرداری همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان عباس صوفی,شهردار همدان اظهار داشت:اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری یگان حفاظت انتظامی شهرداری همدان  پس از ۱۵ ماه تلاش و پیگیری به ثمر نشست.

او افزود:با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته توسط اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان جلسه‌ای با موضوع تشکیل یگان حفاظت شهرداری همدان با حضور نمایندگان ناجا و رئیس پلیس پیشگیری استان همدان، شهردار همدان،و دیگر مسئولان مربوطه در دفتر شهردار همدان برگزار شد.

شهردار همدان در این جلسه  بیان کرد: حفظ حقوق شهروندی، امنیت اجتماعی و انضباط شهری نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و عزم همگانی است که این امر با توجه به همکاری فی مابین شهرداری و نیروی انتظامی همدان و تعامل بسیار بالای این دو نهاد منجر به راه اندازی این یگان در همدان به عنوان دومین شهر در کشور بعد از تهران خواهد شد .

 صوفی افزود:هدف نیروی انتظامی، توسعه و ارتقاء امنیت است و تقویت امنیت حاصل یک رفتار جمعی و مسئولیت پذیری اجتماعی است به همین منظور اجرای این طرح قطعا در حفظ آرامش و صیانت از حقوق شهروندان و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی در بسیاری از نقاط شهر کمک شایانی می کند و برای پلیش پیشگیری نیز اقدامات این یگان حائز اهمیت است.

سرهنگ حسن نژاد, فرمانده یگان حفاظت اماکن و شخصیت‌های ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز تقویت و ساماندهی این یگان را پشتیبانی و حمایت خواهد کرد,اظهار داشت: همدان به عنوان شهر پایلوت در کشور پس از تهران، موافقت لازم از ستاد مشترک نیرو‌های مسلح و ناجا و وزارت کشور برای شهر همدان دریافت و پس از بررسی جلسه نهایی و تنظیم صورتجلسه به زودی شاهد تشکیل و راه اندازی این یگان در شهرداری همدان خواهیم بود.

او در ادامه  تاکید کرد: با توجه به پیشینه پلیس در همکاری با ارگان‌های مختلف همچون یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی، یگان حفاظت محیط زیست، یگان حفاظت قوه قضاییه، یگان حفاظت اداره کل راه و ترابری، با اقتدار برای تامین نظم و انضباط شهروندان به طور شبانه روزی در کنار شهرداری همدان حضور خواهد داشت.

همچنین در ادامه علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: در حال حاضر طبق تفاهم نامه‌ای که با بنیاد تعاون ناجا و اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری منعقد شده تعداد ۳۸ نفر از عوامل انتظامی و راهور در این اداره مشغول همکاری با یگان‌های مختلف عملیاتی این مدیریت هستند که پس راه اندازی یگان حفاظت کلیه عوامل در اختیار آن قرار گرفته و به صورت منسجم زیر نظر فرمانده این یگان مشغول به انجام وظیفه خواهند بود.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل این یگان گفت: اقدامات این یگان می‌تواند پیشگیرانه قبل از انجام و اتمام تخلف باشد؛ و میتواند تخلف را در ابتدا مهار کرده و از بروز هرگونه نارضایتی اجتماعی جلوگیری نماید.

محمدعلی گلشن با بیان اینکه وظایف ذاتی این یگان در حوزه‌های کنترل ساخت و سازها، رفع سد معبر و انضباط شهری و نگهداری و محافظت از وسایل شهروندان در این اداره می تواند در حوزه وظایف این یگان تعریف شود و قابلیت راهگشایی بسیاری از معضلات و مشکلات جلوگیری کند.

او همچنین در خصوص اهداف آن تحقق امنیت، آرامش و انضباط اجتماعی و شهری را از رویکرد‌های یگان حفاظت شهرداری برشمرد.

لازم به ذکر است مقرر گردید در هفته آتی مدیران شهرداری همدان بازدیدی از شهرداری تهران و یگان حفاظت انتظامی آن داشته باشند تا بزودی این یگان به عنوان دومین یگان در کشور پس از شهرداری تهران راه اندازی شود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.