سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکی از پروژه‌های معطل مانده استان آماده افتتاح است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با حمایت دولت یکی از پروژه‌های معطل مانده استان آماده افتتاح است، گفت : پروژه «قوطی‌سازی زمزم» که کار ساخت و تکمیل آن از ابتدای دولت شروع شده بود این هفته با حضور مقامات ملی و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : ارزش کارخانه قوطی‌سازی زمزم که با فناوری شرکت شولر آلمان ساخته شده به قیمت امروز بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان انجام گرفته است.

او گفت : با توجه به اینکه قوطی، در تکمیل زنجیره مواد غذایی و نوشیدنی‌ها یک کالای بسیار بااهمیت است از این رو این پروژه می‌تواند در توسعه و تامین نیاز کارخانه‌های تولید نوشابه و نوشیدنی‌های دیگر بسیار مثمرثمر باشد و البته از بنیاد مستضعفان و بانک صنعت و معدن انتظار داریم که در تکمیل حلقه‌های دیگر این پروژه به خصوص درب قوطی که یک کالای وارداتی و حایز اهمیت است و زمین و زیرساخت راه‌اندازی آن نیز مهیا می‌باشد نیز جدیت داشته و در این راه سرمایه‌گذاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: ظرفیت تولید این کارخانه بیش از ۱۲ هزار تن در سال است که زمینه اشتغال مستقیم ۱۸۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم سه برابر همین تعداد را نیز فراهم می‌نماید.

حاتمی افزود: این پروژه که از یک سال و نیم پیش آماده بهره‌برداری شده بود به دلیل خروج آمریکا از برجام و اتخاذ تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان در مرحله تست نهایی متوقف شده بود و شرکت آلمانی نتوانست برای تست نهایی به ایران بیاید، ولی به حول قوه الهی و با همت متخصصان داخلی در حال نهایی شدن است.

حاتمی ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تولید قوطی با ۲ نیاز دیگر مواجه هستیم که شامل درب قوطی و کویل آلومینیومی می‌باشد و به علت اینکه مواد اولیه آن در کشور وجود ندارد سالانه ۵۰ هزار تن واردات این ۲ محصول را داریم و از این رو از بنیاد مستضعفان و یا هر سرمایه‌گذار دیگری دعوت می‌کنیم که در این ۲ زمینه فعالیت کنند و دولت نیز تمام امکانات لازم از جمله زمین، تسهیلات و سایر امکانات و حمایت‌های لازم را در اختیارشان قرار می‌دهد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.