سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف سم و کود احتکار شده در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری از کشف سم و کود احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان وجود ۱۹۰ فروشگاه سموم در این شهرستان، گفت: ۱۶ هزار و ۴۴۲ لیتر سموم احتکار شده در بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در این شهرستان کشف شد.

او هدف از این بازدید‌ها را پایش و جلوگیری از توزیع سموم غیرمجاز، حذفی، تاریخ گذشته و گرانفروشی اعلام کرد و افزود: ۱۵۲ واحد فروش و عرضه سموم، کود و آفت کش‌ها از اول امسال تا پایان آذر در این شهرستان مورد پایش قرار گرفت.

پورفلاح گفت: در این پایش ها، به سه واحد تذکرات شفاهی مانند عدم حضور مسوول فنی، رعایت نکات بهداشتی، نصب پروانه فروش در معرض دید و تمدید پروانه کسب داده شد و ۱۳ واحد نیز به دلیل احتکار، گرانفروشی، عدم نصب اتیکت قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و فروش سموم تاریخ گذشته و غیرمجاز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

او افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

پورفلاح با بیان اینکه کارگزاران باید کود‌های شیمیایی را هم با قیمت مصوب عرضه کنند،گفت: ۱۰۵ کیسه کود عرضه خارج از شبکه در این بازدید‌ها کشف شد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.