سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه ماندن در یلدا تجربه‌ای جدید برای همگان

یلدای امسال متفاوت با هر سال و با ماندن مردم در خانه‌ها برای مهار همه گیری ویروس کرونا برگزار شد.

دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: یلدای امسال را برای حفظ سلامتی و خود و بزرگتر‌ها و کمک به پرستاران و کادر درمان متفاوت با هر سال برگزار کردیم و از همراهی مردم در شب یلدا و در خانه ماندن آن‌ها تشکر می‌کنیم.

او با بیان اینکه کادر درمان و پرستاران به تازگی این روز‌های سخت بالا رفتن میزان مبتلایان به ویروس کرونا را پشت سر گذاشته اند اظهار داشت: فرهنگ سازی و مشارکت مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تجمع نکردن مهمترین راهکار‌ها برای کنترل این ویروس است.

حیدری مقدم ادامه داد: با این همراهی و همدلی مردم تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا در استان  از روزی بیش از ۷۰۰ نفر به نزدیک به  ۳۰۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اگر هنوز کنترل‌ها و محدودیت‌ها را نادیده بگیریم به سرعت روند افزایشی شیوع ویروس را خواهیم داشت و مردم تا زمان تزریق واکسن برای همگان، چند ماه دیگر هم باید برای سلامتی خود و خانواده هایشان روند مهمانی‌ها و دورهمی‌ها را کاهش دهند و روش‌های تلفنی و اینترنتی جایگزین کنند.

او ادامه داد: ما در استان و کشور تجربه مراسم عید نوروز و شب یلدا را امسال با همراهی خانواده‌ها در خانه‌های خود و از طریق همراهی با شبکه‌های صدا و سیما و از راه دور با بزرگ تر‌ها تجربه کردیم.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: شب یلدا ، ویروس کرونا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.