سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۳۰ آذر ماه ۹۹؛

عامل نا امنی و تیراندازی در خاش دستگیر شد/ کشف بیش از ۲ تن ماهی قاچاق در بازرسی از کامیونت

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳۰ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳۰ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

عامل نا امنی و تیراندازی در شهرستان "خاش" دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل تیراندازی به سمت خودروی شهروند خاشی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: درپی وقوع یک فقره تیراندازی در ۱۷ آذر ماه سال جاری، در یکی از محلات شهر خاش که منجر به مجروحیت یکی از شهروندان و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و تخریب خودروی شخصی این شهروند شده بود، موضوع شناسایی و دستگیری عامل این اقدام در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با حضور در محل و انجام تحقیقات گشسترده میدانی و اطلاعاتی عامل این اقدام را که یکی از افراد مجرم و سابقه دار شهرستان بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری وی ادامه داشت تا اینکه روز گذشته متهم طی یک عملیات منسجم و هماهنگ در مخفیگاهش در یکی از نقاط شهرستان دستگیر و از محل اختفای او یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سردار طاهری با بیان اینکه علت این تیراندازی اختلاف قبلی متهم با شاکی بود، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند با اقدامات مجرمانه امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند با قدرت وقاطعیت برخورد خواهد کرد و اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

 در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰ میلیارد ریال طلا و اسناد ملکی مسروقه منزلی در خاش

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه متعلق به منزلی در شهر خاش خبر داد.

سردار " احمد طاهری"اظهار داشت: در پی اعلام وقوع یک فقره سرقت منزل در شهرستان خاش، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان خاش قرار گرفت.

او  ادامه داد: با حضور تیم مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان در محل و بررسی‌های اولیه، مشخص شد سارق یا سارقان با ورود به منزل فرد شاکی گاو صندوق صاحب منزل را که حاوی اموال و مدارک با ارزشی بوده به سرقت برده اند.

فرمانده انتظامی استان عنوان داشت: در گام اول پی جویی کشف جرم، کارآگاهان در محل وقوع سرقت پس از بررسی صحنه جرم و بازدید محل نگهداری طلا‌ها به این نتیجه می‌رسند سرقت به شیوه و شگرد خاص انجام شده که ماموران موفق شدند سرنخ‌هایی از حضور ۲ فرد سارق در منزل که منجر به سرقت طلا‌ها شده را بدست آوردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با اقدامات شبانه انتظامی و رصد اطلاعاتی نامحسوس، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۲ سارق طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان در یکی از نقاط شهرستان خاش شدند.

سردار طاهری بیان داشت: از متهمان دستگیر شده اموال مسروقه زیادی شامل مقادیری وجه نقد، ۲۲ عدد انگشتر طلا، ۲ عدد انگشتر نقره، ۵ عدد گردنبند طلا، ۳ عدد پلاک زنجیر، یک عدد دستبند، یک عدد تک پوش طلا، ۸ عدد سند زمین متعلق به شاکی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند، در پایان به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مانند قفل‌های مناسب، درب‌های ضدسرقت، دزدگیر، دوربین مداربسته و دیگر تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

کشف بیش از ۲ تن ماهی قاچاق در بازرسی از کامیونت

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلو گرم ماهی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان دشتیاری هنگام گشت زنی در جاده "نگور" یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، مقدار ۲ تن و ۵۰۰ کیلو گرم ماهی قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی لازم و مجوز حمل و نقل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری بیان داشت: ارزش ماهی‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گفته سرهنگ اربابی، در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.


کشف ۲۵ تن شکر قاچاق از کامیونی در محور "خاش - زاهدان 

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۵ تن شکر قاچاق در محور "خاش –زاهدان" خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم  اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، روز گذشته مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان حین بررسی خودرو‌های عبوری در محور "خاش - زاهدان" به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۲۵ تن شکر قاچاق و فاقد مجوز قانونی راکشف کردند که ارزش آن توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می‌زند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان و احتکار کنندگان کالا و سودجویان اقتصادی با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

یک کشته و ۲ مصدوم در تصادف ۲ خودروی سواری در محور" نوک آباد"

تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری در محور " نوک آباد" شهرستان چابهار منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۲ سرنشین خودرو شد.

سرهنگ "مصطفی کول زاده اظهار داشت: شب گذشته ماموران پلیس راه جنوب استان در محور"نوک آباد" شهرستان چابهار از تصادف یک دستگاه سواری هیوندای با یک دستگاه سواری تویوتا مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

او افزود: متاسفانه در این حادثه رانندگی راننده خودروی سواری هیوندای به دلیل شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر از سرنشینان هر دو خودرو مصدوم و راهی بیمارستان می‌شوند.

رئیس پلیس راه جنوب استان ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات انحراف به چپ خودروی سواری هیوندای اعلام شده است.

سرهنگ کول زاده در پایان از رانندگان خواست، از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری کنند، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند و از انحراف به چپ ناگهانی که باعث حوادث ناگواری می‌شود جدا خوداری کنند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار هنگام سرقت از ساختمان نیمه کاره خبر داد و گفت: در بازجویی‌های پلیسی، سارقان به ارتکاب ۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "حسن کیخا، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای، روز گذشته ماموران پلیس شهرستان ایرانشهر حین گشت زنی به ۲ نفر که در حال جابجایی میلگرد و خاموت از ساختمان نیمه کاره بودند مشکوک شدند.

وی در ادامه افزود: طی برسی اولیه به عمل امده از افراد مشخص گردید که از سارقین حرفه‌ای شهرستان می‌باشند که با هماهنگی سلسله مراتب فرماندهی و قضایی جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری دلالت گردید.

سرپرست فرمانده انتظامی ایرانشهر با اشاره به اعترافات سارق دستگیر شده به سرقت‌های متعدد در سطح شهرستان "ایرانشهر " گفت: متهم در ابتدای بازجویی‌ها منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود، ولی با ارائه دلایل و مستندات قانونی و پلیسی به ارتکاب ۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی، و ساختمان‌های نیمه کاره اعترف کرد.

توصیه های پلیس به اصناف در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه

اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه و اموال با ارزش آن نکاتی را به اصناف یادآوری و از آنان خواست به نکات هشداری پلیس توجه کنند.

 در هشدار‌های اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس سیستان و بلوچستان از اصناف و مغازه داران خواسته شده:
۱-چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید آن را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.

۲-درب‌های ورودی مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک نصب کنید، راه‌های کانال کولر، پشت بام را هر چند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید و شب‌ها در محل کسب خود روشنایی کافی ایجاد کنید.

۳-مغازه‌هایی که از درب آهنی و شیشه‌ای تواماً استفاده می‌کنند برای بالا بردن ضریب اطمینان هر دو را قفل و در مواقع تعطیلات چند روزه، حتماً بین تعطیلات به مغازه سرکشی و قفل‌ها را بازدید کنید.

۴-به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی قفل‌های معمولی، از قفل‌های سوئیچی، ضد برش و قفل‌هایی که ضریب ایمنی بالایی دارند، استفاده کنید. یکی از قفل‌ها را بالاتر از سطح زمین و روی کرکره نصب کنید.

۵-چنانچه در مجاورت با پشت بام مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد، دیوار‌های مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنید.
۶-پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را به بانک بسپارید ضمن اینکه محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید، زیرا آن‌ها زودتر اغفال می‌شوند.
۷-تا قبل از شناخت کامل شاگرد مغازه و حصول اطمینان نسبت به او کلید مغازه را در اختیارش نگذارید.
۸-هنگامی که مشتری داخل مغازه است، محل را ترک نکنید.

۹-در مواقع تعطیلی، طلا و جواهرات را روی ویترین جمع آوری و داخل گاوصندوق بگذارید.

۱۰-مغازه‌های طلا فروشی، صرافی‌ها و سایر مراکز مالی را در کنار گاراژها، اماکن متروکه، مسافرخانه ها، اماکن عمومی، باغات و محل‌های بسیار خلوت و کم تردد دایر نکنید.

دستگیری سارق منازل" چابهار" و کشف ۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل درحین سرقت و کشف ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: مأموران گشت کلانتری ۱۲ شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده خیابان بصیرت این شهر، به فردی که درحال بالا رفتن از دیوار پشتی منزلی بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم با مشاهده مأموران، قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم ۳۴ ساله که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت منزل در سطح شهر چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" در پایان با اشاره به اینکه که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.