سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش گروه‌های عراقی به حمله راکتی به سفارت آمریکا؛

مقاومت عراق: حمله به سفارت آمریکا قابل‌قبول نیست

کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به حمله راکتی به سفارت آمریکا اعلام کرد مسئولان مربوطه باید عاملان این حمله را تحت پیگرد قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای در واکنش به حمله راکتی به سفارت آمریکا اعلام کرد: حمله به «سفارت شیطان» در این مقطع زمانی غیرقابل کنترل است و مسئولان مربوطه باید عاملان این حمله را تحت پیگرد قرار دهند.

در بیانیه گردان‌های حزب الله آمده است: «خواستار توقف فعالیت تجهیزات نظامی آمریکا در مناطق مسکونی بغداد هستیم. استفاده از این تجهیزات جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما شلیک بی‌هدف به پادگان نظامی (سفارت آمریکا) را محکوم میکنیم. زیرا این حملات تهدیدی واقعی برای جان غیرنظامیان است.»

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق نیز اعلام کرد: «هیچ کسی حق استفاده از سلاح را در خارج از چارچوب قانونی دولت ندارد و پارلمان عراق باید با سفارت آمریکا برای متوقف کردن اشغالگری‌ها و مداخله در امور داخلی عراق مذاکره کند.»

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز در واکنش به این حمله راکتی اعلام کرد: «یک گروه منطقه سبز بغداد را هدف حملات راکتی قرار داد. این حمله تلفات جانی نداشت. سکوی پرتاب راکت‌ها منطقه معسکر الرشید بغداد بود. این راکت‌ها به محوطه یک مجتمع مسکونی در منطقه القادسیه نزدیک منطقه سبز بغداد اصابت کرد.»

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون نیز نسبت به این حمله راکتی واکنش نشان داد.

وی ضمن هشدار درباره پیامد‌های هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک گفت: بار‌ها بر این موضوع تاکید کردیم که هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک وجهه عراق و اقتدار کشور را زیر سوال می‌برد و این سبب می‌شود تا در افکار عمومی جهان تردید ایجاد شود و از سوی دیگر نیز زندگی شهروندان را به خطر می‌اندازد.

الحکیم گفت: چنین اقداماتی به صورت فردی صورت می‌گیرد و محکوم است و از این رو نمی‌توان اجازه داد تا این اقدامات، سبب تضعیف گام‌های کشور در راه تحقق امنیت و ثبات باشد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز در این راستا با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله راکتی به الخضراء بغداد تاکید کرد: اقدامات این چنینی امنیت و زندگی شهروندان بی‌گناه را به خطر اندازد.

وی افزود: چنین اقداماتی در اصل حاکمیت کشور و تلاش‌های ملی برای حفظ اقتدار حکومت را هدف قرار داده است و می‌تواند به وجهه بین‌المللی عراق و روابط خارجی آن آسیب برساند.

ساعاتی پیش المیادین اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است.

صابرین نیوز هم اعلام کرد که در این حمله راکتی تاکنون بیش از ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.