سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی کشورها پرواز هواپیما‌ها از انگلیس را به دلیل شیوع کرونای جدید ممنوع کردند

در پی شناسایی نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس، هلند پرواز هواپیما‌ها از این کشور را به مدت ۱۰ روز ممنوع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تسریع شیوع ویروس کرونای جدید در انگلیس، دولت هلند اعلام کرد پرواز هواپیما‌ها از انگلیس به این کشور را ممنوع می‌کند.

در بیانیه دولت هلند آمده است: نمونه برداری از یک بیمار در هلند در ماه دسامبر نشان می‌دهد ویروس کرونا با این علائم در میان مبتلایان انگلیسی به تکرار مشاهده شده است. به همین منظور، موسسه ملی بهداشت عمومی و محیط زیست هلند (RIVM) سفر افرادی را که از انگلیس واردهلند می‌شوند، بررسی کرده است.

این موسسه اعلام کرد با محدود کردن سفر انگلیسی‌ها به هلند می‌توان از خطر ورود ویروس جهش یافته کرونا جلوگیری کرد.

گفته می‌شود ممنوعیت پرواز هواپیما‌ها از انگلیس به هلند از امروز ۲۰ دسامبر ساعت ۶ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و تا اول ژانویه ۲۰۲۱ پابرجا خواهد بود.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت در یک پیام توئیتری اعلام کرد تحقیقات در مورد نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس را آغاز می‌کند.

این سازمان از مردم انگلیس خواست که از راهکار‌های محلی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنند و تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

روز شنبه، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را شناسایی کرده است که می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیت‌های جدید ویروس کرونا را به ویژه در لندن و جنوب شرقی انگلیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید در سراسر کشور در نظر گرفته است.

پیش از این، در میان افزایش نگرانی از ویروس کرونای جدید در انگلیس، اسکاتلند نیز محدودیت‌های سفر به این کشور و از آن را تشدید کرد.

این در حالیست که بلژیک نیز به زودی پروازها و قطارها از مبدأ انگلیس را به حال تعلیق در می آورد.

یک منبع دولتی آلمان هم روز یکشنبه اعلام کرد پس از کشف نوع دیگری از ویروس کووی-۱۹ در انگلیس و آفریقای جنوبی، آلمان قصد دارد «به طور جدی» پرواز‌ها از این دو کشور متوقف کند.

در همین حال ایتالیا هم اعلام کرد به زودی پروازها از انگلیس را به حال تعلیق درمی آورد.

در پی اعلام خبر ظهور گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس، دولت اسپانیا نیز روز یکشنبه خواستار پاسخ «هماهنگ» اتحادیه اروپا درباره تعلیق پرواز‌ها از انگلیس شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.