سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات به کشاورزان بهاری در قالب "کشاورز کارت"

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات، در قالب "کشاورز کارت" به کشاورزان این شهرستان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبدالحسین اکبری,مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از تخصیص ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات «کشاورز کارت» به کشاورزان گندم، جو و کلزا کار شهرستان بهار خبر داد.

او با اشاره به اینکه «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی تولید محصولات کلزا، گندم و جو از سوی شعب بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد؛ افزود: طرح «کشاورز کارت» یک اقدام بزرگ و ملی محسوب می‌شود و باید با جدیت آن را دنبال کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی بهار «کشاورز کارت» را اقدامی برای حمایت از کشاورزان دانست و افزود: با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده تا کشاورزان از «کشاورز کارت» برای خرید کود استفاده کنند و بنا است تا علاوه بر کود، سایر نهاده‌ها نیز در آینده مشمول این کارت شود.

اکبری با اشاره به توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به تولید محصولات راهبردی مصوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: برای این منظور تسهیلاتی برای تامین بخشی از هزینه‌ها به عنوان سرمایه در گردش از طریق بانک کشاورزی در نظر گرفته شده تا کشاورزان برای کاشت و داشت از آن استفاده کنند.

او ادامه داد: این کارت‌ها مکانیسمی است تا بخشی از هزینه‌های تولید در ابتدای فصل کشت را تأمین کند و در زمان برداشت این هزینه‌ها از محل فروش محصول مستهلک شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار عنوان کرد: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد، یکساله و متناسب با برداشت محصول است و کشاورزان می توانند با استفاده از آن نسبت به خرید نهاده های مورد نیاز برای محصولات راهبردی (گندم ، جو و کلزا) خود اقدام کنند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.