سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی در حملات طالبان طی سه ماه گذشته

وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد که تنها در سه ماه گذشته، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی در حملات انتحاری و انفجاری طالبان کشته و زخمی شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که تنها در سه ماه گذشته، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی در حملات انتحاری و انفجاری طالبان کشته و زخمی شده اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اظهار داشت که طالبان در سه ماه گذشته، ۳۵ حمله انتحاری و ۵۰۷ انفجار ماین انجام داده‌اند.

آرین در صفحه توئیتر خود نوشت که در این حملات انتحاری و انفجاری طالبان، ۴۸۷ غیرنظامی کشته و ۱۰۴۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

وی بیان داشت که این گروه خلاف همه ارزش‌های انسانی و اسلامی، خلاف تعهدات خود به مردم ملکی و تاسیسات عامه خسارات وارد کرده است. کشتن مردم عام جنایت جنگی محسوب می‌شود و هیچ توجیهی ندارد.

سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان افزود که نیرو‌های امنیتی و دفاعی در هر شرایطی آماده دفاع از خاک و مردم خود می‌باشد.

آرین اضافه کرد که نیرو‌های امنیتی و دفاعی در یک ماه گذشته در ولایت‌های هلمند و قندهار، حملات تروریستی طالبان را خنثی کرده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.