سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با رای اعضای شورای شهر؛

یک فوریت طرح الزام شهرداری به حفظ بافت جماران تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به حفظ بافت ارزشمند معاصر و هویت معنوی محله جماران و جبران عدم النفع مالکان قدیمی محدوده طرح امروز در دستور کار دویست و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران  قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمد سالاری عضو شورای شهر تهران گفت: ابتدا باید از نامه شهردار تهران برای حفظ بافت شهر تهران تشکر کنم.

وی ادامه داد: این طرح دو محور دارد و مهم‌ترین آن عدم النفع مالکان قدیمی است. همانطور که میدانید در سال ۱۳۸۰ دولت و وزارت راه مکلف شدند نسبت به صیانت و حفاظت از این بافت تلاش کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: ابتدا موضوع لغو محدودیت ارتفاع پلاک‌های این منطقه مطرح شدد و پس از بررسی‌های انجام گرفته این موضوع به رئیس شورای عالی شهرسازی ارجاع شد.

سالاری ادامه داد:  نظر ما این است که هم دولت و هم دیگر ذی نفعان پشت مردم پنهان شدند و طرح جدید بازهم مشمول مالکان قدیمی نمی‌شود و فقط ساختمان‌های شمالی را در برمی‌گیرد. همکاران ما بر این نظر هستند که بر اساس تکلیف قانون برنامه سوم اقدام کنیم.

وی گفت: کمتر از ۳۰ درصد ۱۴۷ پلاک موجود، قدیمی هستند و از دهه ۸۰ تاکنون این عدم النفع به نتیجه نرسیده است.

در نهایت این طرح با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.