سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه فرارسیدن طولانی‌ترین شب سال بخوانید؛

نابودکننده دورهمی‌های دیروز؛ نجات‌بخش چلّه‌نشینان امروز

یلدای امسال طعم کنار هم بودن را مانند سال‌های گذشته ندارد، اما برای ساخت فردایی بهتر باید با آن کنار آمد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دیگر تنهایی گذراندن روز‌هایی که در گذشته آن‌ها را کنار هم می‌گذراندیم، عادی شده است. یلدا هم مانند تعطیلات شب عید، تیک تیک گفتن ساعت در لحظه تحویل سال، سیزده بِدر، دقایق مملو از معنویت شب‌های قدر، دسته‌های سینه زنی در آیین عزاداری محرم و بسیاری از اتفاقات مهم دیگر، امسال با خلوتی خاصی همراه خواهد بود.

این اتفاق نه فقط میان ما ایرانی‌ها بلکه تجربه‌ای انسانی میان تمامی ساکنان این کره خاکی است. همه جای دنیا توفیق کنار هم بودن، هم نفس شدن با نزدیکان و درک لحظه شیرین در آغوش گرفتن دوستان از دست رفته است.

اما این دقایق سخت یک تلنگر جدی برای ساخت فردایی بهتر است. فردایی که باید تمام این دقایق دوری را جبران کرد. اگر یلدای امسال حتی در اوج تنهایی بگذرد، در عوض نوروز و یلدا‌های بعدی دورهمی‌های پرشوری را خواهیم داشت. دورهمی‌هایی که در آن حسرت از دست دادن عزیزانمان به دلیل بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی را نداریم.


بیشتر بخوانید


سختی این روز‌ها نشان داد چقدر به هم وابسته‌ایم و نمی‌توانیم به راحتی دوری از هم را تحمل کنیم. اگر همین لحظات را با خوردن آجیل شب چله و میوه‌های مرسوم طی کنیم، چند ماه دیگر آجیل نوروز را با اقوام و نزدیکان مزه می‌کنیم.‌

نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که در این موقعیت‌ها هیچ چیز جای دورهمی‌های فامیلی را نمی‌گیرد؛ دورهمی‌هایی که بعضی اوقات فضای مجازی آن‌ها را خراب می‌کرد. حالا فرصت آن رسیده که فضای مجازی جان ما را نجات دهد و فردای با هم بودن را به ما هدیه دهد. پس، شب یلدا دید و بازدیدهایمان را مجازی کنیم و ارتباط اینترنتی بگیریم که خیلی زود از نزدیک همدیگر را ببینیم. رسیدن به روز‌های خوشِ با هم بودن خیلی دور نیست؛ همان روزهایی که دوشادوش هم می‌نشستیم و عکس یادگاری می‌گرفتیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
پس چرا محرم و صفر و ماه رمضان را مجازی نگرفتید چرا مردم بیش از حد جمع شده بودن