سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"تارا" ایران خودرو را بیشتر بشناسیم

جدیدترین محصول ایران خودرو به نام "تارا" ، قرار است بهمن ماه امسال وارد بازار شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه صنعتی ایران خودرو اقدام به طراحی محصولی جدید کرده است که تاکنون نام آن به صورت رسمی اعلام نشده بود و امروز در بازدید وزیر صمت به عنوان "تارا" نامیده شد.  این خودرو قرار است زمستان امسال وارد بازار شود اینطور که برآورد می‌شود این خودرو فول اتوماتیک قیمتی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

 تارا ، خودرویی است که بر پایه پژو ۳۰۱ ساخته شده و به نوعی نسخه داخلی این خودرو به حساب می‌آید. بر پایه پلتفرم خودرو تارا قرار است دو محصول دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید شوند. ایران خودرو چندی قبل اولین سری از خودرو تارا را پیش فروش کرده بود.

این خودرو جدید، با همکاری بیش از ۱۳۲ سازنده داخلی تولید خواهد شد. این خودرو در ابتدا مجهز به موتور tu5 خواهد بود که در ادامه مجهز به  موتور ef7 و گیربکس اتوماتیک  خواهد شد. از دیگر امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی مجهز به نویگیشن، سانروف، سنسور نور و باران، صندلی برقی جلو اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به سامانه ترمز abs, ebd و ba، سیستم کنترل پایداری و پیگیری از هرزگردی esc، چهار ایربگ ایمنی، دوربین دید عقب، آینه جانبی به صورت تاشو برقی، سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت کنترل است. 


بیشتر بخوانید


داخلی سازی محصول جدید ایران خودرو

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص داخلی سازی خودرو جدید ایران خودرو، گفت:‌ تارا محصول جدید ایران خودرو است که قرار است با بیش از ۹۰ درصد قطعات داخلی ساخته شود.

او بیان کرد: تولید انبوه این خودرو در حال آماده سازی است و این توانمندی وجود دارد که داخلی سازی آن ۱۰۰ درصدی شود. مشخصات فنی این خودرو حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی، حداکثر توان موتور ۱۱۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است.

این مقام مسئول ادامه داد: استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است. حداکثر سرعتی که می توان با این خودرو پیمود ۱۹۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن ۹.۵ است. مصرف سوخت این خودرو جدید ۶.۷ بوده و از فرمان برقی بهره مند است. صندلی برقی و رینگ های آلومینیومی، راهنمای روی آینه های جانبی از دیگر مشخصات این خودرو است.

راه اندازی خط تولید جدید تارا

فرشاد مقیمی مدیرعامل خودروسازی ایران خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خط تولید جدید تارا( خودرو جدید ایران خودرو) اظهار کرد: امروز خط تولید tu5 پلاس را رونمایی کردیم که توان آن با توجه به اقدامات مهندسی انجام شده به طور چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. توان این موتور از حدود ۸۰ کیلووات به حدود ۸۵ کیلووات افزایش پیدا کرد، همچنین گشتاور این موتور از حدود ۱۴۰ نیوتون بر متر به ۱۴۵ نیوتون بر متر ارتقاع پیدا کرد. توان تولیدی این موتور هم از ۱۰۸ اسب بخار به ۱۱۵ اسب بخار رسیده است.

مقیمی با اشاره به ساختار تنفس طبیعی این موتور تصریح کرد: این موتور به تکنولوژی cvvt مجهز شده است که این امکان را فراهم می‌کند تا جاهایی که خودرو نیاز به توان کم‌تری دارد، تعدادی از سوپاپ‌ها غیر فعال شده و از پاشش بنزین جلوگیری کند. این فرآیند در نهایت کاهش ۴ تا ۵ درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد. در خودرو تارا که این موتور در آن استفاده می‌شود مصرف سوخت حدود ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر خواهد بود.

او با اشاره به استاندارد یورو ۵ این موتور تصریح کرد: موتور tu5 جدید روی خودروهای تارا و رانا پلاس نصب خواهد شد همچنین خودرو رانا به گیربکس ۶ سرعته جدید داخلی مجهز خواهد شد که به زودی توسط وزیر صمت رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۵
در انتظار بررسی: ۰
MOSTAFA
۲۳:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حالا اگه بیاد تو بازار آپشنهای مختلفی بهش میدن وانتش میکنن ون میکنن لیموزین میکنن خخخخ
محمد
۱۴:۳۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام. نه شکل ظاهری داره نه قدرت موتور نه قیمت مناسب شاهکار صنعت خودرو سازی ایران خودرو سایپا در مقابل هیوندای کره که در یک زمان شروع بکار کردند. اگه خوب کار می کردند به فکر مردم بودند الان فرقون نمی دادند بیرون در مقابل هیوندای جنسیس کره. بهترین کار برای پیشرفت این دو فرقون ساز داخلی تنها رقابت با خودرو ساز های معتبر جهانی هست . درآمد هیوندای 86 میلیارد دلاردر حالی که درآمد ایران خودرو 4 میلیارد دلار است. سود هیوندای 8 میلیارد دلار بود ولی ایران خودرو 400 میلیون دلار ضرر کرد.صادرات هیوندای سه و 4 دهم میلیون و صادرات ایران خودرو 1500 است. این راه ادامه دارد تا زمانی که خودروساز های داخلی نداشته باشند با خودروساز های معتبر خارجی.
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۹
طراحی بدنش اصلاً جالب نیست همش خط صافه یک کم بابا ظرافت به خرج میدادید
ناشناس
۲۳:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
دوو سی سال پیش خودرو داده موتور۲۰۰۰هشت سوپاپ مصرف صدی ۶
اونوقت اینا بعد سی سال موتور ۱۶ سوپاپ دادن با انواع تکنولوژی های روز مصرف صدی۷
محمد
۱۸:۱۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
خریدش جزء آرزوهامون میشه...
حسین
۱۳:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
چرنده
محسن
۱۲:۱۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
تو هر جای دنیا بود یا تو هر دهه ای از تاریخ بود غیر از این ۲۰ سال گزشته بابت روشن نشدن ماشین جهت رونمایی ۱۰ تا مدیر مربوطه که یک تست درست نکردن رو اخراج میگردند
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
ایرانخودرو یا سایپا قسم نخورده برای دلخوشی یا دلسوزی ما مردم یا اقشار ضعیف مثل کارگر یا کارمند و معلم خودرو بسازه. لذا مسئولین خودشون باید در فکر راه اندازی کارخانجات تولید خودرو با هدف حمایت از اقشار ضعیف باشند. به نظر من در این زمینه میتونن از تجربیات و امکانات نهادهای انقلابی و دلسوز مثل سپاه کمک بگیرند.
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
خودرو ساز ما اول باید مشخص کنه برای کدوم قشر و طبقه از مردم خودرو تولید میکنه.با این قیمت گذاری حتی اگه خودرو مجانی هم به هر ایرانی بدهند توان نگهداری و هزینه هاش رو نداره. قبل از اینکه خودرو تولید کنید اول باید در باره اقتصاد و درآمد جامعه تحقیق کنید.
محسن
۱۰:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
سلام.خداوکیله این خودروی تارا نهایتا30میلیون تومن بیشتر ارزش نداره،چقدر این خودروسازان پررو شدند و این قیمت نجومی را گذاشتند روش،همان اتاق دناست با موتور206 تیپ5،چراغ و کاپوتشو عوض کردید هفتصد کشیدید روش با کدام عقل و منطقی.قیمت کارخانه ای خودرو باید به یک دهم کاهش یابد تاعادلانه شود.باتشکر
ایرانی
۱۰:۳۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
بحال دولت و دولت مردان بعدی همه بفکر سرمایه دار هستن وخواهند بود
میر مهدی
۱۰:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
تارا ماشین بدی نیست ولی انصافا به پولش نمی خوره
ناشناس
۰۹:۵۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
یک خودرو بسازید کلاس های مختلف بدید بیرون مثل شرکت بنز
اینقدر با کلمات بازی نکنید تارا رانا دنا ....!!!! گیج شدیم همشونم غالب مشخصات اصلی و موتوراشون شبیه همه
مجتبی
۰۹:۴۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
به جای هایما اس7 دوتا از اینا بدین مارو راحت کنید بخدا
ناشناس
۰۹:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
آقا بااین قیمت یه کارگر ساده باید 30سال کار کنه زیاد نخوره زیاد نبوشه اصلا مسافرت نره تا شاید بتونه این ماشین و بخره اگه به همین قیمت بمونه
علی
۰۹:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
با 36 هزار دلار چه ماشین خارجی می توان خرید؟؟؟؟؟
چه کسی توان خرید خودرویی با این قیمت را دارد؟
یه معلم ماهی 200 دلار مزد می گیرد.
یک کارگر ماهی 150 دلار حقوق می گیرد.
یه معلم بایستی چند سال به حقوق خود دست نزند و چنین خودرویی بخرد؟180ماه
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
اونی صد بار بررسی شده بود و سفارشی بود توی روز رونمایی، کلی نقص داشت و روشن نشد. چه برسه به اینی که بعدا میخوان بدن دست مردم !!!
کدوم اجازه همچین قیمت گذاری برای این خودرو رو داده ؟
رضا
۰۹:۳۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
700 الی 800 میلیون تومان؟
چه خبره؟
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
90در صد قطعات داخلی انوقت 800میلیون ..... مگه لامبورگینی درست کردید؟
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
جالب بود
منصور
۰۹:۲۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
همون سمند خومونه که خودرو ملیه
فقط یه تغیراتی تو بدنه دادن
ناشناس
۰۸:۵۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
جالبه که پلت فرم ۳۰۱ کپی رایت با قیمت کذایی
جلوش هم زدن سال جهش تولید
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
متوجه نمیشیم که موتور پارس یا سمند
متوجه نمیشیم که ۹۰ الی ۱۰۰ درصد تولید داخل
پس چرا قیمت بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان
شما بدون گمرک و قیمت واقعی دلار ۴۲۰۰ تومانی که بانک مرکزی به بانک جهانی اعلام میکند و میتواند استعلام بگیرید تا چه حد و تا کجا کلاهبرداری
انوقت در فرانسه ال ۹۰ را برای پایین ترین قشر کم دارمد تولید میکنند
حتی میتوانید کیفیت و استاندارد جهانی این خودرو را با خوردوی ملی ساخت ترکیه مقایسه و قیمت گذاری کنید و تفاوت ها را ببینید
جز اشراف پروری چیزی دیگری نیست
باز هم سفر بدون ماشین
۰۸:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
بابا ماکه جانباز هستیم می خواهند صد میلیون وام مسکن بدهند می گویند باید صد میلیون داشته باشی که بتوانی وام خانه بگیری، گفته اند باید صد دور دور دنیا دور بزنی. خب پس بدون ماشین چجور دور بزنم آن هم با این قیمتها
ناشناس
۰۸:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
اگر تی یو5 ساخته نشده بود اینا چکار میکردند؟
بابا دست بردارید از صنایع قدیمی کمی رشد کنید
شماجای تویوتا بودید الان وضع تویوتا چگونه بود؟
ناشناس
۰۸:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
ولخرجی مدیران و فرزندان دلبند شون هم جزء قیمت تمام شده حساب کردن یا فقط تکنولوژی را کیلویی حساب کردن.
زهره
۰۸:۳۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
ورود ماشین رو ممنوع کردن, بعد هر اشغالی رو با هر قیمتی دلشون خواست, میدن به مردم. این یعنی اسلام, که حق انتخاب ماشینت رو هم نداشته باشی.....
سفر بدون ماشین
۰۸:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
با چه روی به ملت این قیمت هارا می دهید
سیاوش
۰۸:۲۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
الن می گن 800 ملیون که دو روز دیگه موقع ثبت نام گفتن 500 ملیون خوشحال بشیم بخریم خخ
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
چراغ عقب سمند را عوض کردند شده تارا،
احمد
۰۸:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
چون 90 درصدش داخلیه 800 ملیونه؟! اگه 100 درصد داخلی بود احتمالا میشده 790 میلیون؟!!
لابد یک تحریم جدید هم که بیاد خودروها برای 10 درصد وارداتیشون لنگ قطعه میمونن تو پارکینگ!
ناشناس
۰۸:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
یک موتور از رده خارج رو میندازن رو یک حلب پاره تا از مردم پول بگیرند
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
اتاق لیفان 820 را برداشتن موتور سمند روش گذاشتن اسمش را هم گذاشتن تارا
محمود
۰۸:۰۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
بسته کنید در اون لنگن سازی رو بدبخت نیروهای نظامی مملکت داد میزنند که بابا ما آماده ایم خودرویی بسازیم که با نمونه های خارجی رقابت کنه ولی کو گوش شنوا میدونید واسه چی واسه اینکه این چندتا کارخونه لنگن سازی حکم قللک رو داره واسه دولت یا از انحصار دولت در بیارید یا مرزها رو واسه واردات باز کنید بگذارید اونی که مردم می‌خوان انتخاب کنند
ناشناس
۰۸:۰۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
این همون ماشینی نیست که موقع پرده برداری روشن نشد
حمید
۰۷:۴۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
جالب بود
ناشناس
۰۷:۱۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
صرف نظر از قیمتش ...... ماشین خوبیه.....
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
معلومه از ماشین فقط راه رفتنشو میدونی
ناشناس
۰۶:۳۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
يا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفآءٌ يا مَنْ يَجْعَلُ الشِّفاءَ فيما يَشاءُ مِنَ الاْشْياءِ
زهرا
۰۶:۳۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
سلام شما هنوز تو تحویل پژو مانده ایدسند ماشین زودتر از خود خودرو می رسد
ناشناس
۰۶:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
این ماشین تو رونمایی ازش روشن نشد
چه انتظاری از آیتدش دارید؟
ولی امکاناتش آدمو متحیر میکنه:آینه برقی تاشو،زه بغل،رینگ آلومینیومی و....
ناشناس
۰۶:۱۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
قیمتش چقدربالاست
سید حسن نصرالله
۰۵:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
متاسفم
ناشناس
۰۴:۵۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
یکی از آپشن های این خودرو داشتن سوئیچ است
هنگام خریدحتمامطالبه کنید چون ممکن است آنراجداگانه حساب کنند.
شهاب
۰۲:۴۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
موقعی که به این کارگرای ایران خودرو ماهی ۸ میلیون کم کم حقوق میدن بایدم این ماشین رو ۸۰۰ میلیون بدن
امیر
۰۲:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
قیمت هفتصد الی هشتصد میلیون تومااان؟؟؟؟! داریم کجا میریم؟
چه کسی حاضر هست و‌توانش رو داره که با این رقم یک خودرو ساخت داخل که قطعا نصف قطعاتش چینی هست، سوار بشه! لطفا فقط پخش کننده خبر نباشین! با این قیمتها فرزند من‌و‌شما باید کجا زندگی کنه؟ چی سوار بشه، این که اسمش تولید نیست
ناشناس
۰۲:۱۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
ورژن جدید سمند و دنا
امیر
۰۲:۰۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
من دوتا میخرم.. یه جورایی خیلی جذابه... دم تولید کننده گرم... ارزون هم هست... البته آپشن هاشم خوبه... واسه منه کارمند دوتا از کف پوشاشو کنار بزارین
ناشناس
۰۱:۵۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
واقعا چی فکر کردید قیمت دادید!
۴
۰۱:۴۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
آقا من تارا میخام
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
به داشته هات اکتفا کن وبرای بهترشدن تلاش ودعا وتوکل بخدا
بموقع ش خدابهت میده
13
۰۱:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
من اگه 700 یا 800 میلیون پول داشتم زندگی و آینده
خودمو بچهام رو میساختم
من الان یه پراید دارم که پول ندارم واسش لاستیک بگیرم و شما صحبت از ماشین چند صد میلیونی میکنید.
ناشناس
۰۱:۳۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
روز رونمایی روشن نشده خخخخخخخخخ
محسن مغان گرمی
۰۱:۳۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای خودرو باید به یک دهم کاهش یابد تا کمی عادلانه شود.چرا شورای رقابت کاهش قیمت سه ماهه سوم خودرو را اعلام نکرده،چرا شورای رقابت تبدیل به شورای رفاقت جهت گرانی تبدیل شده است.
ج
۰۱:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
عجباااااا
ناشناس
۰۱:۱۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
آفرین یه ۸۰۰ میلیون واست کنار گذاشتم
ناشناس
۰۰:۵۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
مگه همون سمند نیست
بیشتر از ۱۲۰ میلیون ارزش نداره
کامی
۰۰:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
قیمت ۷۰۰ تا ۸۰۰ خیلی مناسبه و باید به ایران خودرو تبریک گفت بهتره به فکر صادرات هم بود براستی که ما میتوانیم با رقبای اروپایی و امریکایی رقابت کنیم
احمد
۰۰:۳۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
قیمتش که نجومی
چه خبره؟
ناشناس
۰۰:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
ای کاش فکر قشر ضعیف مملکتم بودیت یعنی داخل کشورمون تولیدمیشه همه چیزشم بومیه قیمتش این هست خدابه دادمون برسه
ناشناس
۰۰:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
ای کاش فکر قشر ضعیف مملکتم بودیت یعنی داخل کشورمون تولیدمیشه همه چیزشم بومیه قیمتش این هست خدابه دادمون برسه
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
 تارا ، خودرویی است که بر پایه پژو ۳۰۱ ساخته شده و به نوعی نسخه داخلی این خودرو به حساب می‌آید. بر پایه پلتفرم خودرو تارا قرار است دو محصول دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید شوند
این کجاش ایرانیه بعد ۱۳۲ شرکت جمع شدن باهم چی کار کردن؟؟؟!!!
مسعود
۲۳:۵۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
برادران خواهران فقط زانتیا زانتیا . موشک زمینی
ساسان
۲۳:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
700 800 میلیون موتور tu5 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو رو خدا نخرید
مراد
۲۳:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
برای هر اسب بخار ۸ میلیون ناقابل،قدرت موتور فقط ۲۰ تا از وانت پیکان بیشتره،آشغال سازی ایران خودرو قیمتت رو اندازه آشغالی که ساختی بذار ،این همه هم کلمات فارسی رو روی انها نذار،تا کی میخواین خون مارو بمکین؟
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
آقا تویوتا کرولا با ۶ تا ایربگ و موتور قویتر حدود ۱۶۰۰۰ دلاره یعنی زیر ۵۰۰ میلیون تومن. آلایندگیشم کمتره. چرا مردم باید به این لگن ۸۰۰ میلیون پول بدن؟!!!!
خدایا کی از این اژدهای انحصاری نجاتمون میدی؟
ناشناس
۰۸:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
حالا نگو لگن ولی موندم چرا دست از تی یو5 برنمیدارند!
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
یعنی بی خود ترین خودرو داخلی همین مونده این جای پراید بگیره
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
متاسفم برای مردی که با این همه گذشت در جایی زندگی می کنن که در کمترین امور قدرت انتخابی از خودشان ندارن .
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
این که خودرو ملی نیست
خودرو نجومی بگیرها و رانت خوارهاست
مینا پالیز
۲۳:۱۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام
خوبه خدا رو شکر اتومبیل 800 میلیونی تولید می کنیم برای از ما بهترون. مردم چکاره هستند جز خس و خاشاک؟!
خجالت نمی کشید کدوم قشر از مردم توان خرید داره پراید پیزوری رو هم مردم نمی تونن بخرن ارزش واقعی پراید 10 میلیون هم نمیشه که شما 100 میلیون به مردم می فروشید.
حالا هم هر روز بدتر از دیروز بجای ارزون کردن ماشین، تولیدات چند صد میلیونی رو رقم می‌زنید.
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
تا زمانی که ما مردم خودروهای این دو خودرو ساز را میخریم عاقبتمون همینه
احسنت براین قیمت های ایران خودرو. بخدا مملکت خوبی دارین دو خودر ساز دارن خون مردم رو میمکن ولی متآسفانه کو قوه قضایئه .همه خودشونو زدن به خواب.
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
اااااااا ساندروفم دارهههههههه!!
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
هفتصد هشتصد ملیون تومان ! اگر به ریال بود هم بود گرون بود !البته شاید دولت میخواهد حقوقها را ده برابر کند وهنوز اعلام نکرده وایران خودرو با معیار های جدید قیمت این خود رو را اعلام کرده ! تازه اگر با قیمتهای فعلی خودرو را لخت بخرد و تمام ابشنهای خودرو را خریده وبه ان اضافه کند این قیمت نمیشود !
کاربر
۲۲:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
۸۰۰میلیون !!!!
مگه داریم مگه میشه!!
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
شما اگر راست میگی خودرو باکیفیت داخلی با قیمت حداکثر بیست میلیون تومان تولید کنید تا همه توان خرید خودرو داشته باشن و...
علی
۲۲:۱۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
جمع کنید بابا. شما انگار تو این کشور زندگی نمی‌کنید 800 میلیون. تو دهن گفتنش راحته یکم هم ب فکر مردم باشید. به چه قیمتی خودرو داخلی باید ساخت آخه شما که مردمو بیچاره کردین آقایون خودرو ساز
م
۲۲:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خوب نیست
مجید
۲۲:۰۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
700- 800 میلیون. واقعا خجالت نمیکشید؟
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
800 میلیون؟؟؟؟ هه هه شوخی میکنین. باش تا بخرن
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا چی فکر کردین یا اصلا فکر کردین ۷۰۰ ۸۰۰ میلیون؟!!یک موقعی میگفتن خودرو ازران قیمت درست کنن همه بتونن بخرن پراید و پیکان بردند که محصول با کیفیت ارزان قیمت بدن دیدیم دستتون درد نککه ۷۰۰ ۸۰۰ میلیون دیدیم واقعا پول ملت میدن به این کارخانه های مزخرف که خودروی ۷۰۰ ۸۰۰ میلیونی تولید کنن که بعد بگن کسی نمیخره بریم همی مزخرفات ۴۰ ۵۰سال تاریخ گذشته را درست کنیم واقعا ناراحتم و اعصابم خرابه ازین مملکت و مملکت داری
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
۸۰۰میلیون ...اقااااااااا ول کن ...۸۰۰میلیون ....یا ابلفضل...
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
با این قیمت 700 , 800 میلیونی اکثریت ملت بزرگ ایران توان خرید این خودرو را نخواهند داشت ، بازار انحصاری خودرو در ایران فقط ملت رو بدبخت کرده ، توو هیچ کشوری بازار خودرو به این شکل نیست با کیفیت بسیار پایین و قیمت گزاف به اندازه یه هواپیما با قرعه کشی به مردم قالب می کنند .‌
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
کمی منطق چاشنی عملکرد خودرو ساز ها شود دنیا به اخر نمی رسد
موتور tu5 و لوازم دنا و چند قلم پژو اینقدر نمی ارزد
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
متور تی یو 5 دیگه جلدشو عوض کردن

مثل پراید 111 132.....
احمدی
۲۱:۳۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
چرا خودروی ایرانی این قدر گرون عرضه میشه...!!!!!!
ناشناس
۰۰:۴۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
به علت کیفیت فوق العاده‌ش هست، این که سؤال کردن نداشت
شهرفرنگ
۲۱:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
طراجی جلوی ماشین خیلی زیباست ، عــالــی هست هنر واقعاً ، طراحی عقب هم بد نیست قشنگ هست ولی فکر کنم اگر لامپ های عقب در دو طرح یکپارچه و جدا جدا بود بهتر بود به انتخاب سلیقه مشتری .... قیمت ، مثل خیلی چیز های دیگر افتضاح ...یه کاری برای ارزش پول ملی باید انجام داد وگرنه آینده خیلی مجهول هست ....
سید
۲۱:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
به قرآن من تو سایت ها دیدم زده بود حدودا 200 تا 250 میلیون چطور شما زدین 700 تا 800 میلیون .لامصب ها آدم از کجا 800 میلیون بیاره.
رضا
۲۱:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا در خدمت آقازاده ها، کلاهبردار ها، اختلاس گران و..... کسی به فکر مردم محروم نیست
امیر حسین
۲۱:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
دوستان این قیمت برای بازار مسگن و گزنه در کارخانه کمتر از ۳۰۰ تومان است که البته اینا یه چرتی میگن و جوسازی میکنن...و گرنه از ۴۰۰ میلیون تا ۵۰۰ تومن بیشتر اصلا نمی ارزه و قطعا اگه مردم مثل چی نریزن،که بخرن،از این پایین ترم خواهد بود
امیرحسین
۲۱:۰۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خیلی گرونه اگه ۸۰۰ میلیون باشه
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
ظلم که شاخ و دم نداره هر کسو گروهی که از ظالمان حمایت کند شریک جرم هست با این قیمت این ماشین 30 هزار دلار میشود مقایسه کنید با قیمت پایه تویوتا شاسی بلند RAV4 که 18 هزار دلار هست این لگن را با ماشین واقعی مقایسه کنید
ساسان عابديني
۲۰:۵۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
قيمت واقعيش بايد صد تومان باشه اونم تو اين بازار امروزي چ خبره هفتصد مفت گرونه
منصور
۲۰:۴۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
این یکی دیگه خودرو ملیه // قبول دارید؟؟
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
800 میلیون برای موتور پژو پارس؟ فعلا که کسی ماشین نمیخره دلار 11 تومنی سال آینده تویوتا 350 میلیون شمام منتظر باش این ماشین 800 فروش بره
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
این چه طراحی زشتی حیف پول به این طراحی از اسمش هم پیداست که تار و مار هست
دلبر تارا
۲۰:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام رفقا، معرکه است...خودرویی شبیه رویزرویز با فقط در اندازه تیبا با موتور پراید....ایران خودرو و سایپای عزیز پیوندتان مبارک...یلدایتان ناتمام...عاقبت مردم ایران بخیر
ناشناس
۰۳:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
قیمتش چنده جناب؟؟؟؟؟
میدونی؟؟؟
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سال آینده برآمدگی روی در کج میکنن میشه تارا پلاس قیمت 2 برابر
محمد نایب سالکی
۲۰:۳۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
باسلام و احترام قیمت خودرو چند برای مردم آب میخورد مهم است و تحویل به موقع که نهایتش ۲ ماه از خریدش ...
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
دارید یک خودرو در حده دنا رو با نامه دیگری با قیمته 800 ملیون تومن به مردم میفروشید. والسلام
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
آقایون مسوول دم شما گرم،که این همه تلاش در خودرو سازی دارید.بی رحمت این موتور سمند را روی بدنه لامبورگینی هم بزارید تا ما جوانان این کشور که دستمان به ماشینهای خوب نمی رسه ،الکی الکی دلمان خوش بشه..
مهیار
۲۰:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
دیگه انقد دروغ در مورد داخلی سازی گقتید که دیگه باور نمیکنیم بیش از90درصد تولید داخل باشه!!!
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
یا خدا 800 میلیون!!!
حالا که تارا رو تولید کردید واردات خودرو رو ازاد کنید اینقد خون ملت رو تو شیشه نکنید
سوار شدن خودرو باکیفیت شده برامون ارزو!