سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات و موانع ورزشی شهرستان رشت در نشستی بررسی شد

فرماندار رشت با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی در سلامت ایمنی و روانی جامعه اثرگذار است ، گفت: باید بستر مناسب ورزش برای همه مردم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی فتح اللهی ، فرماندار رشت در نشست بررسی مشکلات و موانع ورزشی شهرستان رشت که با حضور مدیر کل  ورزش و جوانان گیلان، نمایندگان رشت در خانه ملت و جمعی از مسئولان ورزشی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: فعالیت‌های ورزشی در سلامت ایمنی و روانی جامعه اثرگذار است و ورزش برای تمام اقشار لازم است و باید بستر مناسب برای ورزش بانوان، کودکان، جوانان و سایر مردم فراهم شود.

او  از نمایندگان گیلانی حاضر در المپیک به عنوان افتخارات استان گیلان یاد کرد و افزود: با وجود اینکه در توزیع اعتبارات عمرانی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۲ درصد با کاهش اعتبارات مواجه بودیم، اما به دلیل اینکه ورزش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است این اعتبارات از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مقایسه با پارسال  به ۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت نگهداری از اماکن ورزشی گفت: توسعه اماکن و مجموعه‌های ورزشی تا زمانی که با عدم نگهداری و بهره برداری مناسب توسط مدیریتی قوی انجام نشود با نتیجه و بازخورد منفی مواجه خواهد شد.

فتح اللهی ، عدم مدیریت قوی در مجموعه ورزشی سردار جنگل را از جمله مهمترین مشکل این مجموعه نام برد و افزود: نبود گاز و لوازم گرمایشی داخل مجموعه سردار جنگل منجر به بِلا استفاده ماندن استخر شده است، از طرفی دیگر عدم مدیریت و نظارت مستقیم باعث شده از سالن‌های مختلف مجموعه سردار جنگل استفاده نشود و پیست دوچرخه سواری به طور کامل توسط پیمانکار تحویل داده نشده و به مرحله بهره برداری نرسیده است.

او گفت: گاز رسانی و سرویس تاسیسات و لوله کشی مجموعه ورزشی سردار جنگل، گرمایش سالن‌ها و کف پوش ها، بهسازی چمن مصنوعی زمین ورزشی عضدی برای برگزاری مسابقات ورزشی از جمله اقداماتی است که در حوزه ورزش در شهرستان رشت باید انجام شود.

فرماندار رشت با تاکید بر ورزش بانوان ، تصریح کرد: ایجاد سالن ورزشی مناسب با امنیت مکانی، جغرافیایی، شرایط سالن و ساعات مناسب برای حضور بانوان باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این نشست  مریم بخشی،  مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از بازگشایی پنجره نقل و انتقالات سپیدرود به عنوان خبر خوش این روز‌ها نام برد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات رشت عدم تکمیل طرح ها و ضعیف بودن بودجه‌های نگهداری از اماکن ورزشی است.

او با بیان اینکه درآمد‌های ورزشی در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به صفر رسیده است ، افزود: ۷ میلیارد و هشتصد میلیون تومان پارسال  از مصوبات سفر هیات دولت و امسال ۸ میلیارد تومان و در مجموع ۱۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی عضدی تعیین شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان  عدم سازماندهی ماده ۸۸ را یکی از مشکلات حوزه ورزش جوانان نام برد وگفت: بار فشار پرداخت شهریه باشگاه‌های ورزشی به مردم فشار وارد کرده و باعث شده برخی باشگاه داران هم اماکن ورزشی خود را پس دهند.

مریم بخشی با اشاره به تعیین چهارچوبی مشخص برای اماکن مازاد افزود: این اماکن می‌بایست با قانونی سخت به هیات‌های ورزشی واگذار شود تا حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبارت ورزشی رشت هدر رفت نداشته باشد و بازگردد.

او  افزود: آن قسمت از قانون که در آن تعیین شده که مازاد مکان‌های ورزشی که باید اجاره داده شود بازنگری و دقت بیشتری شود و از اعتبارات ملی مبلغی حدود ۲ میلیارد تومان صرفا برای تعمیر اماکن ورزشی اختصاص پیدا کند.

بخشی با اشاره با سایر طرح های عمرانی ورزشی رشت که نیازمند اعتبارت کافی برای  تکمیل و بهره برداری است ، تصریح کرد: گازکشی مجموعه ورزشی سردار جنگل، چمن مصنوعی فلکده، پیست دوچرخه سواری سردار سلیمانی، سالن صخره نوردی، سایت تیراندازی، استخر شنای کوثر، سالن ورزشی کوچصفهان و سالن شهدای سراوان از جمله این طرح های عمرانی است.

محمد رضا احمدی سنگری ، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه مکان‌های ورزشی رشت و تجهیزات ورزشی به هیچ عنوان شایسته ورزشکاران نیست گفت: سالن‌های ورزشی به لحاظ گرمایشی، سرمایشی، قطع آب وغیره دچار مشکلات جدی هستند.

او  با بیان اینکه برای داشتن جامعه سالم باید برای ورزش و ورزشکاران اهمیت قائل شد،  افزود: تنها متولی یک امر بودن کافی نیست و صرفا زیر سوال بردن زیرساخت‌ها امری چندان مناسب و کافی برای حل مشکلات نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا زمانی که به ورزش نگاه سیاسی شود منجر به نابود کردن ورزش می‌شود تصریح کرد: برخی مسئولان در گیلان با نگاهی قوی و ضعیف داشتن به افراد تنها باعث نابودی ورزش گیلان می‌شوند، ورزش امری اخلاقی و مردمی است.

محمد رضا احمدی سنگری از هیات‌های ورزشی به عنوان بازوان مجموعه ورزش و جوانان یاد کرد و افزود: انتخاب فردی خاص در مدیریت هیات ورزشی باعث عدم اعتماد و وحدت میان  ورزشکاران می‌شود.

نماینده رشت در خانه ملت در رابطه با سالن‌های مازاد که سود چندانی به لحاظ مالی برای ورزش جوانان ندارد هم گفت: قرار نیست افرادی که به لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند از ورزش محروم شوند این سالن‌های مازاد در اختیار ورزش جوانان باشد و برای استفاده از افراد محروم در نظر گرفته شود.

سید علی آقازاده ، نماینده مردم رشت در مجلس هم در نشست بررسی مشکلات ورزشی شهرستان رشت در فرمانداری این شهر با اشاره به مشکلات ساختاری مدیریت مجموعه ورزشی استان گیلان ، گفت: می‌بایست مجموعه ورزش و جوانان استان و سازمان‌های مرتبط و پشتیبان همه یک حرف واحد بزنند و برای توسعه ورزش گیلان به صورت متمرکز و هدفمند عمل کنند.

او  با اشاره به ماده واگذاری سالن‌های ورزشی مازاد ، افزود: یک قانونی که ۱۰ سال قبل تصویب شده وحی مُنزل نیست، وقتی که مسئولین تخصصی امر تشخیص می‌دهند برنامه‌ای به نفع مجموعه نیست باید در آن تغییر ایجاد شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات هیات‌های ورزشی در رشت ایراد دارد ، گفت: گاهی فدراسیون به استان تحمیل می‌کند که یک شخص خاصی حتما رئیس هیات شود و با لابی براحتی سرمایه‌ها و پیشکسوتان ورزشی را از رده خارج می‌کنند که این امر منجر به ایجاد ابهام در افکار عمومی می‌شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه موج سواری‌های سیاسی تنها باعث نابودی حوزه ورزش شده است ، افزود: مشکلات با حمایت، اتحاد و همفکری افراد در کنار یکدیگر حل می‌شود، مثل مشکل سپیدرود، که به نوعی پاشنه آشیل ورزش استان است.

نماینده مردم رشت در خانه ملت در ادامه با بیان اینکه روستا‌ها به نوعی تبدیل به یک شهر کوچک شده اند و تنها نام روستا بر روی آن‌ها است، تصریح کرد: گسترش فعالیت های ورزشی در روستا‌ها یا ایجاد یک سالن ورزشی برای هرچند روستا یا دهستان از جمله اقدام های ضروری در حوزه ورزش است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.