سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سازی سد شهید شاهچراغی دامغان در وضعیت مطلوب

معاون امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: افزایش ۳۳ درصدی میانگین بارندگی‌های پاییزی استان سمنان نسبت به دراز مدت، سبب آبگیری کامل و لبریز شدن سد شهید شاهچراغی دامغان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قادر برمی معاون امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: با توجه به افزایش دبی آب چشمه علی دامغان از ۵۷۰ به ۹۷۰ لیتر بر ثانیه و ارتقاء آب دهی دامغان رود بعنوان منابع اصلی بریز سد شهید شاهچراغی دامغان، حجم مخزن این سد هم اکنون ۲۱ میلیون متر مکعب آبگیری شده است و تا سرریز فاصله زیادی ندارد.

او افزود: به منظور کنترل سیلاب و طبق دستور العمل وزرات نیرو هم اکنون سد تراز سد تا آستانه سر ریز به ارتفاع نیم متر با باز کردن زمان بندی شده شیر‌های تخلیه پایین نگه داشته شده است تا ظرفیتی بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب خالی بماند.

برمی گفت : به منظور کمک به کشاورزان پایین دست سد و ارتقاء تولیدات باغی و مزارع، به دنبال وضعیت مطلوب بارندگی‌ها در سال آبی سقف بهره برداری از سد به میزان بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی اختصاص یافته و ۴ میلیون متر مکعب نیز در بخش شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سد شهید شاهچراغی دامغان از نوع خاکی با هسته رسی است که با هدف کنترل سیلاب و بهره برداری از منابع آبی بالادست شهرستان دامغان بر روی رودخانه چشمه علی و دامغان رود ایجاد شده است و از سال ۱۳۸۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام / گ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.