بیشتر بخوانید:
او گفت: قطعه سازان آماده تحقق جهش تولید در قطعه سازی هستند اما این امر نیاز به حمایت دارد تا بتوانیم سریع تر به آن دست یابیم. اینکه بتوانیم به نهضت ساخت داخل راه پیدا کنیم، به محرک های قوی نیاز داریم که بسته مشوق ساخت داخل می تواند شروع کار باشد.
دبیر انجمن قطعه سازان درباره آخرین وضعیت داخلی سازی قطعات، بیان کرد: با توجه به اینکه چند سالی است صنعت خودرو تحریم شده است، مهندسان داخلی کمر همت بستند تا بتوانند قطعاتی که وابستگی زیادی به خارج داشتند را داخلی کنند، از این در صنعت خودرو تحولات عظیمی رخ داد و امروز شاهد این هستیم بسیاری از قطعات را که در گذشته از خارج وارد می کردیم، داخلی کنیم و اکنون بسیاری از قطعات خودرو صد در صد داخلی سازی شده است.
محبی نژاد تشریح کرد:این روزها کیفیت قطعات و توسعه محصول بسیار مهم است. امسال به دلیل افزایش تحریم ها، شیوع بیماری کرونا نیز چالش های زیادی در صنعت قطعه سازی ایجاد کرد، در نتیجه باید به قطعه سازان توجه بیشتری می شد اما هیچ توجهی به آنها نشد و اگر این روال ادامه پیدا کند در آینده ای نزدیک شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولید قطعه خواهیم بود.
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: مسئله دیگر به قطعات مانده در گمرک بر میگردد، بسیاری از مواد اولیه قطعات خودرو در گمرکات مانده است و در صورت ترخیص کمک شایانی به این صنعت می شود.
انتهای پیام/