سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تهران فاقد پمپاژ آب فاضلاب/ اجرای پروژه در خوزستان کار دشواری است

جانباز گفت: در تهران با وجود گستردگی فراوان یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب نداریم، اما در اهواز بیش از ١۵٠ ایستگاه پمپاژ وجود دارند.

حمید رضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت مشکلات آب‌های سطحی استان خوزستان گفت: با توجه به عنایات مقام معظم رهبری به خوزستان، امیدواریم امسال از طریق منابع توسعه ملی بتوانیم رقم‌های خوبی را برای بازسازی شبکه این استان فراهم و همچنین شبکه‌های جدیدی را در خوزستان تکمیل کنیم.

او ادامه داد: واقعیت این است که در خوزستان با توجه به اقلیم و مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی شبکه‌ها فرسوده است و اجرای پروژه‌های این چنینی در استان خوزستان بسیار دشوار است.

جانباز اظهار کرد: در شهر تهران با توجه به گستردگی فراوان هنوز یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب نداریم، این در حالی است که در اهواز بیش از ١۵٠ ایستگاه پمپاژ آب وجود دارند.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر نیرو گفت: ایستگاه پمپاژ هم به سادگی قابل ساخت نیست و باید از طریق حفاری‌های گسترده ساخته شود و این کار خیلی دشوار و هزینه بر است.

جانباز بیان کرد: به طور کلی در دو شهر اهواز و شیراز از بخشی از اعتبارات جهانی استفاده شد، اما در بخش دیگری که درگیر تحریم‌ها هستیم متأسفانه پروژه‌های محیط زیستی و اعتبارات مانده را به ما اختصاص ندادند.

این مقام مسئول در پایان تصريح کرد: پروژه‌های زیست محیطی نباید شامل تحریم شوند، اما از آنجایی که پس از هر بارش، آبگرفتگی به وجود می‌آید ما باید همه به هم کمک کنیم به خصوص در شهر اهواز تا هرچه سریعتر جمع آوری آب‌های سطحی برطرف شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.