سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال ۹۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس به اینترنت پُر سرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان فارس به اینترنت پُر سرعت دسترسی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی گفت: تکالیف تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجهیز ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به چهار خدمت آموزش، سلامت، کشاورزی و بانکداری الکترونیک تا پایان برنامه است.

او افزود: با مساعدت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و طرح‌های ارتباطی، دسترسی لازم برای بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت ثابت و یا سیار یکی از اپراتور‌های تلفن همراه فراهم شده است.

سهرابی با بیان اینکه تلاش می‌شود زمینه دسترسی ۱۰ درصد خانوار باقی مانده هرچه سریع‌تر فراهم شود، اظهارداشت: استان فارس دارای ۲ هزار و ۳۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تصریح کرد: اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در مناطق کم‌تر برخوردار و روستایی با هدف تحقق عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در این مناطق است تا ساکنان این مناطق همچون شهر‌ها بتوانند از مزیت‌های عدالت ارتباطی که عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان از آموزش‌های مجازی در شرایط تداوم ویروس کرونا را نیز شامل می‌شود بهره‌مند شوند.

سهرابی با اشاره به برنامه هوشمندسازی مدارس استان که با همکاری آموزش و پرورش استان صورت گرفت، گفت: تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، سه هزار و ۹۵۱ مدرسه شهری و روستایی در استان به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز شدند که از این تعداد، بیش از ۲ هزار و ۸۹۴ مدرسه در مناطق روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

او ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۸۵۷ مدرسه روستایی از طریق اینترنت ثابت و یک هزار و ۳۷ مدرسه از طریق نصب تجهیزات و مودم سیار به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و یک هزار و ۵۷ مدرسه نیز در شهر‌های استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.