سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به هنرمندان روستای «فش»

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور گفت : بنیاد برکت ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به هنرمندان صنایع دستی روستای «فش» از توابع این شهرستان پرداخت کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدجواد عظیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور با بیان اینکه برای جذب تسهیلات پیگیری‌های زیادی انجام شد، گفت : سقف این تسهیلات تا ۴۰۰ میلیون ریال بوده که ۴۰ تن از هنرمندان صنایع دستی روستای فش مشمول دریافت آن شدند.

او با بیان اینکه پس از شیوع کرونا با توجه به این که کسب و کار حوزه صنایع دستی با موانع زیادی رو به رو شد، تلاش کردیم تا بسته‌های حمایتی در این حوزه برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا اندکی از سختی‌های رکود کاسته شود.

او با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در کنگاور ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در روستا‌ها به رونق اقتصادی در این مناطق منجر می‌شود و روستا می‌توانند برای دریافت آن مراجعه کنند.

عظیمی افزود: با توجه به اینکه دهستان فش هنرپرور است باید از این پتانسیل در جهت ارتقاء صنعت گردشگری استفاده شود.

او گفت: تاکنون اداره میراث فرهنگی شهرستان برای جلوگیری از فراموشی و به ابتذال کشیده شدن موسیقی اصیل ایرانی با بهره گیری از اساتید برجسته این هنر اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی ساز‌های سنتی و خراطی در روستای فش کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور افزود: اغلب اهالی این روستا به ویژه مردان و جوانان مشغول به ساخت ساز‌های سنتی هستند که هر خانواده برای خود با صدور مجوز از سوی میراث فرهنگی، کارگاهی مجزا راه اندازی کرده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.