سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ آذر

بازار امروز متعادل و در اکثر نماد‌ها در محدوده‌های مثبت آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز شنبه (۲۹ آذر ماه) بازار امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵ دقیقه ابتدایی پیش گشایش

تقاضا زیر پوست بازار است و بازار آخرین شنبه پاییزی خود را با افزایش نسبی تقاضا در عمده نمادهای شاخص ساز آغاز بکار کرد.

نفت برنت توانست در محدوده بالای ۵۲ دلار بکار خود پایان دهد و یکی از محرک‌های بازگشت روند در این گروه است. با راهی شدن خبر افزایش سرمایه ۱۰۱ درصدی شپنا از محل تجدید ارزیابی می‌تواند روند معاملات را تحت تاثیر خود قرار دهد که داده است. شپنا رشد ۳ درصدی دارد و شبندر در قیمت بالای ۳ هزار تومان رشد ۲ درصد را تجربه می‌کند. شتران در قیمت ۱۲۶۰ تومان دنبال می‌شود و پیشروی ۱ درصد دارد.

فلزات اساسی امروز معاملات خود را پر تقاضا آغاز کردند. فملی٬ فولاد٬ ذوب٬ فروس٬ فاسمین٬ وتوکا٬ هرمز٬ فپنتا٬ کاوه٬ فسرب٬ ارفع٬ فالوم و فباهنر از جمله نماد‌های مورد توجه گروه اند. فوکا و فاهواز پر عرضه‌های گروه اند.

رشد ۲۰هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۳هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فملی، فولاد و کگل بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های ونیکی، شبندر و وکار بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه خودرویی خودرو و خساپا سبزپوش هستند

در گروه خودرویی‌ها در این دقایق شاهد نوسانات منفی هستیم. خودرو با افت ۱ درصد در قیمت ۳۶۰ تومان دنبال می‌شود.

خساپا افت ۲ درصدی را تجربه می‌کند و در قیمت ۲۶۱ تومان قرار دارد.

خگستر در معاملات امروز بهتر از روز‌های گذشته آغاز کرد، اما فشار فروش موجب شکل گیری مجددا صف فروش بروی این نماد شد.

نماد خکار که اخیرا بعد از افزایش سرمایه ۴۳ درصدی خود از محل انباشته به مدار معاملات بازگشته و همچنان روز‌های معاملاتی خود را با صف خرید پشت سر می‌گذارد. محرک حرکت سهم خبر تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت است.

خبهمن با زمزمه‌های افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی روز‌های پر تقاضایی را پشت سر می‌گذارد و اکنون در سقف قیمت روزانه با صف خرید دنبال می‌شود.

محصولات شیمیایی نیز امروز با معاملاتی نسبتا مثبت معامله می‌شوند. شسینا٬ شاروم٬ آریا٬ زاگرس٬ شگل٬ شفارس٬ شصدف٬ کرماشا و #شپارس پر تقاضا داد و ستد می‌شوند. پترول٬ نوری٬ فارس و شکلر مثبت و متعادل اند. شگویا٬ تاپیکو و شتوکا با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند.

صف فروش ونیکی برچیده شده و متعادل است.

صف فروش شپنا به سرعت جمع شد.

برکت در واکنش به آغاز تست انسانی واکس کرونا به صف خرید نشسته است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۲هزار و ۸۰۵واحدی (۱.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۶هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۱۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۹۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۶۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های شپنا، شستا و خگستر در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های دی، بپیوند و وسپهر در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۱۵۵میلیارد تومان رسید.

صف فروش خگستر برچیده شد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه صف‌های خرید حدود دو هزار و ۹۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش حدود ۸۵۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۱۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید بوعلی، زاگرس و وکبهن به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پتروشیمی بوعلی سینا بیش از ۷۳۵میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گشان، فوکا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۵۵۰میلیارد تومان (۵۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۶۲۵میلیارد تومان (۷۴درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف تولید خاک نسوز استقلال (کباده) به ۱۶.۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای بیش از هزار و ۱۱۴میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن حدود ۱۷۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۱۳۹میلیارد تومانی همراه است.

 حدود ۴۷درصد از سه هزار ۸۱۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۱۵۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۲درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۷۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.

خودرو و خساپا مثبت شدند.

صف خرید ذوب آهن سنگین شد؛ خریداران عمده در معاملات ذوب مشخص است.

هرمز هم صف خرید خوبی دارد.

ومعادن، فولاد و کاوه همگی در آستانه تشکیل صف خرید قرار گرفتند.

در ساعت ۱۰:۲۰ افزایش تقاضا در گروه خودرویی بویژه نماد خودرو هستیم. سهم در قیمت ۳۶۵ تومان با رشد بیش از ۱ درصد همراه است. خساپا در یک قدمی محدوده مثبت قرار گرفت.

برخلاف رشد بیش از ۲۳ هزار واحدی شاخص کل، بازار با فشار فروش در اکثریت نماد‌ها دنبال می‌شود.

بزرگان فلزات اساسی فولاد و فملی و نماد فارس از گروه محصولات شیمیایی و دو قلو‌های معدنی کگل و کچاد بیشترین تاثیر را بروی رشد شاخص کل تا به این لحظه داشتند.

شاخص هم وزن هم رشد بیش از ۶ هزار واحدی را تجربه می‌کند.

پترول در آستانه تشکیل صف خرید قرار گرفت.

برقی‌ها نیز با افزایش تقاضا معامله می‌شوند. آبادا٬ وهور و بپیوند نماد‌های مورد توجه گروه اند. بکهنوج٬ بزاگرس و ونیرو منفی و متعادل داد و ستد می‌شوند. بفجر٬ بگیلان٬ بجهرم و دماوند مثبت و متعادل اند.

رشد ۳۱ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس با رشد ۳۱ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد رسید.

امروز حقیقی‌ها حدود هزار و ۵۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۴هزار و ۹۶۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۹۰درصد یعنی ۱۳هزار و ۴۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «هتل و رستوران» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، فملی و #کاما لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به شبندر، وپارس و دی معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۱۳۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی پالایش نفت بندر عباس با برتری ۴۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۸۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۲۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.