سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات یک میلیارد دلار‌ی کالا از مرز قصرشیرین به عراق

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز‌های خسروی و پرویزخان به عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتارفرماندار قصرشیرین گفت:در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز‌های خسروی و پرویزخان به عراق صادر شده که ۴۵ درصد از نظر ارزی و ۶۵ درصد از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

او افزود:روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد:خسروی و پرویزخان از مرز‌های مهم کشور است که در شرایط کنونی درآمد قابل توجهی برای کشور و همچنین تجار و بازرگانان داشته است.

تاتار گفت: فعالیت شبانه روزی مرز رسمی پرویزخان در شرایط تحریم‌های دشمن و همچنین مشکلات کشور عراق و بحران کرونا اهمیت خاصی دارد که این مرز حتی یک روز هم تعطیل نشده است.                                                                                   

اوافزود: بدون تردید در مرز‌ها کاستی‌هایی داریم و ما آن چه که در شهرستان در توان داشتیم در خدمت مردم بودیم و امید است با استفاده از از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به واسطه تجاربی که در وزارت کشور داشته است شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

تاتارگفت: هم اکنون طرح جامع توسعه پرویزخان در این مرز در حال اجرا است که با پیگیری‌های استاندار و گمرک ۷۴ میلیارد تومان برای طرح جامع اختصاص یافته که تا الان ۵۰ درصد آن جذب شده و پیشرفت این طرح کمک زیادی به صادرات می‌کند.

انتهای پیام/س 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.