سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه کرونا بَر بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی

بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی تحت تأثیر ویروس کرونا به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رغم اینکه بیماری کرونا در کشور همانند اقصی نقاط جهان همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد و بسیاری ها معتقد بودند باید رقابت‌های ورزشی نیز تعطیل شود، اما مسابقات بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره) و گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر برگزار شد که در هر دو رشته آزاد و فرنگی تیم بازار بزرگ ایران همچون سال گذشته عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

مسابقات لیگ برتر امسال با تمام فراز و نشیب‌های خود مزایا و معایبی داشت که با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ نمی‌توان چندان به کاستی‌های آن خرده گرفت، اما خبری هم از وعده و وعید‌های رنگارنگ قبل از آغاز مسابقات نبود. یکی از موضوعاتی که خیلی به چشم آمد این بود که برخی از باشگاه‌های گمنام برای حضور در لیگ کشتی اعلام آمادگی کردند و با اشتیاق از حضور در این رشته خبر دادند. متعاقب همین اعلام آمادگی نیز نام این باشگاه‌های گمنام برای ماه‌ها در رسانه‌های مختلف مطرح شد و آن‌ها موفق شدند هفته‌های زیادی بدون صرف حتی یک ریال، در متن و تیتر اخبار رسانه‌های مختلف قرار گیرند، اما در نهایت خیلی راحت چند روز مانده به مراسم قرعه کشی و یا در آستانه آغاز لیگ، به راحتی و بی دردسر از حضور در لیگ انصراف دادند که نبود ضمانت اجرایی باعث برخی از همین سوء استفاده‌ها شد.

رقابت‌های لیگ جدا از مسائل مالی برای کشتی گیران و مربیان، دارای بار فنی و نتایج خوبی برای کشتی گیران جوان و آینده دار بود که توانستند توانایی‌های خود را به کادر فنی تیم‌های ملی نشان دهد. ضمن آنکه استارت این مسابقات در آن مقطع زمانی با توجه به ماه‌ها تعطیلی اردو‌ها و مسابقات رسمی، بهترین فرصت برای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بود تا بتوانند پس از مدت‌ها نفرات مد نظر خود را زیر ذره بین قرار دهند و برنامه‌های خود را طبق همین شرایط تدوین کنند.

پیکار‌های امسال در قیاس با سال گذشته شاید به لحاظ فنی تفاوت‌های چمشگیری نداشت، اما وضعیت موجود و محدودیت‌های کرونایی باعث شد لیگ امسال شرایط متفاوتی داشته باشد دیگر نه از تشویق و هیاهوی تماشاگران در سالن مسابقات خبری بود و نه از دست دادن و به آغوش کشیدن پس از پیروزی ها؛ بازار اعتراض به داوری‌ها و انصراف تیم‌ها هم که مثل همیشه داغ داغ بود. رقابت‌ها بر خلاف سال گذشته به صورت متمرکز برگزار شد و حضور در سالن هم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر بود. تمامی افراد از جمله کشتی گیران، داوران، مربیان، سرپرستان و نیرو‌های خدماتی قبل از حضور در سالن مسابقه باید نتیجه تست کرونایشان منفی بود و در طول برگزاری مسابقات نیز تیم‌ها و عوامل، همه در قرنطینه کامل حضور داشتند.

حواشی دیدار‌های فینال رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی امسال اعم از غیبت محمد بنا سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی، رعایت نشدن فاصله اجتماعی روی سکوی اهدای مدال و اعتراض متفاوت تیم استقلال هم از موارد قابل ذکر بیستمین دوره مسابقات لیگ بود.

در هر صورت این دوره از رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی نیز به پایان رسید و امیدواریم سال آینده با ریشه کَن شدن ویروس کرونا شاهد برگزاری رقابت‌هایی با همان استاندارد‌هایی که پس از تشکیل سازمان لیگ وعده داده شده بود باشیم.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.