سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای بیش از ۶ هزار مهابادی به ویروس کووید ۱۹

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: تاکنون ۶ هزار و ۱۲۶ نفر از شهروندان این شهرستان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

امیر بهزاد رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان مهاباد تاکنون تعداد ۶ هزار و ۱۲۶ مورد مثبت مبتلا به این ویروس شناسایی شده که از این تعداد ۳ هزار و ۳۸۷ مورد مرد و ۲ هزار و ۷۳۹ مورد زن بوده‌اند.

او با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۳۳ مبتلا در محدوده جغرافیایی شهر و ۷۹۳ نفر در روستا‌های این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۴۴۱ مورد در مراکز سرپایی غربالگری و ۱ هزار و ۶۸۵ مورد در بیمارستان مهاباد شناسایی شده‌اند.

بهزاد تصریح کرد: مجموع کل فوتی‌های این شهرستان به ۲۹۴ مورد رسیده که از این تعداد ۱۰ نفر ساکن و شهروند شهر‌های دیگر کشور بوده‌اند، ولی محل تولد آن‌ها مهاباد بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ۳۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان مهاباد بستری هستند که از این تعداد ۱۲ مورد مثبت و ۱۸ نفر مشکوک به ابتلا هستند، همچنین از تعداد ۳۰ نفر بستری شده ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان می‌باشند و ۲ نفر نیز به دستگاه وینتیلاتور وصل هستند.

بهزاد تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، استفاده از ماسک، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.