سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی پردیسان به قم ملحق ‌شد

در جلسه شورای برنامه ریزی استان قم طرح الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی پردیسان در محور کهک به محدوده شهری قم به تصویب رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، با تصویب طرح الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی پردیسان در محور کهک به محدوده شهری قم در جلسه شورای برنامه ریزی استان قم و تایید نهایی آن در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، اراضی مورد نیاز برای مسکن متقاضیان طرح ملی اقدام مسکن تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی اقم در این جلسه با اشاره به این که با اجرای این طرح اراضی مورد نیاز استان تا ۵ سال آینده برای احداث مسکن تامین می‌شود افزود: با الحاق این اراضی به محدوده شهر قم ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با ۱۲۰ هزار جمعیت ایجاد می‌شود.

صبوری با بیان این که با تصویب این طرح زمین مورد نیاز برای متقاضیان طرح ملی اقدام مسکن که در شهر جدید امیرکبیر اراک ثبت نام کردند جانمایی می‌شود ،گفت: از استان قم ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر برای دریافت مسکن در این منطقه ثبت نام کردند که بارایزنی‌ها و اقداماتی که انجام می‌گیرد امکان تخصیص مسکن برای این افراد در قم فراهم می‌شود.

سرمست استاندار قم نیز با تاکید براین که ثبت نام شهروندان قمی در شهر امیرکبیر اراک برای دریافت مسکن ظلم و اجحاف در حق این افراد است افزود: همه ارکان اجرایی و مدیریت شهری وظیفه دارند از همه ظرفیت‌ها برای تامین مسکن این افراد در محدوده استان قم استفاده کنند.

امیر آبادی ،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم ارجاع شهروندان قمی به شهر جدید امیرکبیر را نادرست دانست و  گفت: باید از زمین‌های موجود در بافت فرسوده برای تامین مسکن متقاضیان استفاده کرد و زمین‌های واگذار شده در محدوده پردیسان به نهاد‌های مختلف نیز هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

اعضای شورای برنامه ریزی استان همچنین با اجرای ۲۰ طرح پژوهشی مورد نیاز استان با اعتبار ۳۹۰ میلیون تومان موافقت کردند.

این طرح‌های پژوهشی براساس نیازسنجی و اولویت‌های استان پیش بینی شده است.

در این جلسه همچنین چندین طرح در حوزه تولیدی و کشاورزی و همچنین گردشگری مطرح شد که به تصویب رسید.

مخالفت با تبدیل کاربری یک قطعه باغ به مسکونی در خیابان ۳۰ متری قائم ازدیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.