سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شهرستان شهربابک:

حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند

حجت الاسلام علی اصغر انصاری گفت: نمی‌توان دانشگاه و حوزه را از هم جدا دانست بلکه باید از حوزه و دانشگاه به عنوان دو معاونت در یک نهاد علمی یاد کنیم.

حجت الاسلام علی اصغر انصاری، امام جمعه شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ضمن گرامیداشت یاد شهید مفتح و شهید فخری زاده گفت: پیامبر اسلام (ص)فرمودند از گهواره تا گور دانش بجوی که به این معنا است که در همه دوران زندگی در پی فراگرفتن علوم باشیم.

او بیان داشت: علوم دو بخش هستند که شامل علوم طبیعی و تجربی و علوم معرفتی، وحیانی و انسانی می‌شوند.

حجت الاسلام انصاری متکفل علوم طبیعی و تجربی را دانشگاه‌ها و متکفل علوم وحیانی را حوزه‌ها عنوان کرد که تکمیل کننده یکدیگر هستند.

او با بیان اینکه در روایات داریم که دنیا مرزعه و مقدمه آخرت است و ما در دنیا کِشت و در آخرت درو می‌کنیم، افزود: نمی‌توان دانشگاه و حوزه را از هم جدا دانست بلکه باید از حوزه و دانشگاه به عنوان دو معاونت در یک نهاد علمی یاد کنیم.

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: بخشی از آن شامل علوم مربوط به دنیا، ابزاری، برای پیش رفتن در صنعت و تکنونولوژی، کشف خواص مواد و انرژی ها، نفت، علوم پزشکی و در مجموع همه علوم دانشگاهی برای آرامش انسان و زمینه‌ای برای استفاده از فرمایش‌های پیامبران هستند.

او علوم دانشگاهی را مظهر رحمانیت خدا و علوم حوزوی را مظهر رحیمیت خدا دانست و افزود: اگر کسی از ابزار رحمانیت خدا استفاده کند به رحیمیت خدا می‌رسد و الا در دنیا سعادتمند نخواهد بود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.