سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان: کشور‌های اتحادیه اروپا به زودی واکسیناسیون کرونا را آغاز می‌کنند

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای آغاز واکسیناسیون کرونا از ۲۷ دسامبر برنامه ریزی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که تمامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای آغاز واکسیناسیون علیه کرونا از ۲۷ دسامبر برنامه ریزی کرده‌اند.

او پیش از دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و مسئولان اجرایی شرکت ساخت واکسن این کشور گفت: ما در آلمان اگر با برنامه ریزی انجام شده موافقت شود از ۲۷ دسامبر واکسیناسیون علیه کرونا را آغاز خواهیم کرد.

وزیر بهداشت آلمان افزود: سایر کشور‌های اتحادیه اروپا نیز می‌خواهند که در همین روز واکسیناسیون را آغاز کنند.

او ابراز امیدواری کرد با توجه به تدابیر کرونایی و آغاز قریب‌الوقوع واکسیناسیون سراسری، اوضاع در این کشور تا تابستان سال آینده به حالت عادی بازگردد.

بر اساس مرکز رابرت کخ آلمان از زمان شیوع بیماری در این کشور تاکنون حدود یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۲۴ هزار نفر از مبتلایان جان باخته‌اند.

علیرغم احتمال تصویب قریب الوقوع واکسن کرونا از سوی سازمان دارویی اروپا وزیر بهداشت آلمان تاکید می‌کند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعیین کننده زمان رسیدن مردم به زندگی روزمره در آینده است.

با تشدید شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور‌های اروپایی محدودیت‌های سختگیرانه‌تری اعمال شده است تا بتوان آمار مبتلایان را کاهش داد و با پیامد‌های این بحران مقابله کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.