سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اداره‌ها زمان ورود و خروج کارمندانشان را شناور کنند

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اداره‌ها می‌توانند با شناور کردن زمان ورود و خروج کارمندانشان به مدت نیم ساعت باعث کاهش حجم مسافر در وسایل حمل و نقل عمومی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر حسنی رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ضرورت دارد تا مسوولان استانی، افزایش خودرو‌های حمل و نقل عمومی را هم پیگیری کنند تا از تراکم موجود در این وسایل جلوگیری و زنجیره شیوع کرونا شکسته شود.

او به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند مصوب ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و منع رفت و آمد‌های شبانه خودرو‌ها اشاره کرد و افزود: پیش از ساعت ۲۱ هر شب حجم ترافیک شهری در خیابان‌ها زیاد می‌شود که همین سبب‌ساز عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای استفاده از خودرو‌های شخصی توصیه شده است تا مسافران این خودرو‌ها کمتر از چهار نفر باشند و در طول سفر خود از ماسک هم استفاده کنند.

حسنی  بیان کرد: با توجه به ضرورت برخی افراد برای استفاده از حمل و نقل عمومی و به تبع آن، تراکم موجود در این وسایل، توصیه بر این است که حداقل از ماسک استفاده شود و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای رعایت سلامت افراد دقت لازم انجام شود.

او تصریح کرد: استاندارد‌هایی برای وسایل نقلیه وجود دارد که بر اساس آن نشستن مسافران به صورت یک در میان در اتوبوس و مترو تعریف شده است، ولی اکنون شاهد آن هستیم که به واسطه تراکم زیاد جمعیت همه مسافران در کنار هم در اتوبوس و مترو قرار می‌گیرند و این خطر آفرین است.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به گلایه برخی مسافران اتوبوس‌های درون شهری نسبت به سردی فضای داخل این خودرو‌ها به خاطر پنجره باز آن‌ها برای گردش هوا اشاره کرد و تاکید کرد: تراکم زیاد مسافران در اتوبوس‌ها و مترو باعث می‌شود تا گردش هوا کمتر شکل بگیرد و بر این اساس باید مقدار باز بودن پنجره به قدری باشد که امکان گردش هوا در محیط رخ دهد.

حسنی اظهار کرد: با توجه به وجود دستگاه تهویه در خطوط مترو و واگن‌های مسافری تا حدودی مشکل گردش هوا برطرف شده است، ولی نکته حائز اهمیت وجود تراکم زیاد مسافران در این وسیله حمل و نقل عمومی است.

او افزود: وجود ویروس کرونا در هر مکانی موجب چرخه انتقال ویروس است که باید قطع شود و بر این اساس فرقی بین اجتماعات با هدف جشن یا دورهمی خانگی و تراکم در خودرو‌های بزرگ جمعی حمل و نقل عمومی وجود ندارد.
 
انتهای پیام//ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.