سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمند سازی اشتغال استان با پرو بال دادن به مشاغل خانگی

مشاغل خانگی گنجی پنهان در اقتصاد استان تلقی می‌شود که در این شرایط کرونایی و رکود نسبی کسب و کار‌ها باید بیشتر به آن توجه شود.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه امروزه مشاغل خانگی زودبازده و کسب و کار‌های خانگی به عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و درآمد به حساب می‌آیند، گفت: مشاغل خانگی فعالیت‌های مفیدی است که در فضای محصور خانه قابلیت انجام دارد و ظرفیت بکری را برای رونق اشتغال در استان دارد.

او با بیان اینکه شیوع کرونا خیلی از کسب و کار‌ها را تعطیل کرده است، افزود:طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیل گر و توسعه گرا در حال اجرایی شدن است.


بیشتر بخوانید


اشرفی تصریح کرد: قریب به ۳۲۵ نوع شغل در استان و جود دارد که بخشی از این‌ها بستگی به پتانسیل‌های بکر هر شهرستان دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌های اقتصادی این مشاغل خانگی سازماندهی، شناسنامه دار و حمایت می‌شوند همچنین تسهیلاتی نیزدر این زمینه توسط دو بانک رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون به متقاضیان ارائه شده است.

ثبت ۸ برند از مشاغل خانگی در استان

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: استان ما یکی از ۹ استان پایلوت کشوردر زمینه مشاغل خانگی بوده و با کمک دستگاه‌های اقتصادی در سطح استان توانستیم ۳ شبکه حوله، پوشاک و عسل را تاسیس کنیم.

او افزود: ۴۴۰ نفر در این زمینه‌ها مشغول فعالیت هستند و همچنان طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در حال دنبال شدن است.

اشرفی بیان کرد: تا کنون ۴۵۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند که در ۳ بخش شناسایی، توانمند سازی و اتصال به بازار از آن‌ها حمایت خواهد شد.

گفتنی است در اسفند و فروردین ماه هزار و ۳۰۰ نفر از نیرو‌های کار در استان با توجه به ابلاغیه ستاد ملی کرونا در رابطه با ۱۴ رسته شغلی بخشی از کارشان را از دست دادند، اما بازگشت دوباره ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از آن‌ها را در اردیبهشت ما شاهد بودیم، گسترش مشاغل خانگی خواهد توانست سبب صیانت و تثبیت اشتغال زایی در استان می شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.