سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توییت های دروغین درباره واکسن کرونا حذف می شوند!

توئیتر سعی دارد با شروع سال جدید برچسب های اخطاریه متفاوتی را برای پست های اشتباه و دروغین واکسن کرونا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت توئیتر روز چهارشنبه اعلام کرد که هر گونه پستی در این شبکه اجتماعی که اطلاعات گمراه کننده در رابطه با واکسن کرونا داشته باشد را حذف خواهد کرد. این مجموعه طی بیانیه خود اظهار داشت هر گونه پست توئیتری که مدعی شود واکسن کرونا برای کنترل جمعیت و یا آسیب رساندن به عموم شهروندان ساخته شده از صفحات این شبکه اجتماعی پاک خواهند شد.

طبق اطلاعات به دست آمده، هدف شرکت توئیتر آن است که کاربران دست از انتشار تئوری‌های توطئه بردارند و اذهان عمومی را درگیر مسائل غیرواقعی نکنند. این شرکت همچنین قصد دارد اقدامات خود را از اول هفته آینده آغاز کند و توئیت‌های توطئه‌آمیز را از صفحات خود بردارد. شرکت توئیتر در ادامه تلاش دارد که با آغاز سال ۲۰۲۱ پست‌هایی که محتوای توطئه‌آمیز دارند را با برچسب‌های دقیق مشخص کند و با استفاده از لینک، کاربران را به صفحات مراکز مورد تائید جهانی بفرستد تا افراد از عدم صحت این تئوری‌ها مطمئن شوند. این اقدام مشابه با فرآیندی است که توئیتر برای جلوگیری از گسترش شایعات مربوط به انتخابات آمریکا صورت داد.


بیشتر بخوانید


اهداف توئیتر برای اعمال برچسب‌های اخطار جدید

شرکت توئیتر در بیانیه خود نوشت: "ما چنین اقدامی را انجام می دهیم تا مراکز درمانی و تحقیقاتی در سراسر دنیا بتوانند اطلاعات دقیق و صحیح را در اختیار مردم قرار دهند. هدف ما شفاف‌سازی مسائل برای کاربران است". تصمیم توئیتر درست پس از عرضه واکسن‌های کرونا در اروپا و آمریکا گرفته شده تا افراد در کشورهای این دو قاره بتوانند با خیال آسوده برای کسب سلامتی و زدن واکسن اقدام کنند. متاسفانه فرآیند واکسن زدن مدتی است تحت تاثیر تئوری‌های توطئه قرار می‌گیرد و افراد زیادی به این داستان‌های دروغین باور پیدا کرده‌اند. شرکت توئیتر نیز تلاش دارد با کمک سازمان سلامت جهانی شدت تاثیرات تئوری بر اذهان عمومی را کم کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.