سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور هزار و ۲۲۲ تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی

طرح شهید سلیمانی در استان کرمانشاه از ۲۰ آبان ماه با حضور هزار و ۲۲۲ تیم نظارتی، مراقبتی و حمایتی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهری مدیر شبکه مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۴۲ نفر در قالب ۱۱۸ تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی گفت : فعالیت این گروه‌ها نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است که تاکنون ۲۶ هزار و ۷۶۰ بازدید توسط این تیم‌ها انجام شده است، ۳ هزار و ۴۷۰ واحد صنفی اخطار دریافت کرده اند، ۵۲۶ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی و ۳۶۰ واحد نیز پلمب شده اند.

او با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۴۷۲ نفر در قالب ۵۷۵ تیم مراقبتی فعالیت می‌کنند، گفت : شهروندانی که در مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونای آن‌ها مثبت شود، رهگیری خواهند شد و در دوره ۱۴ روز قرنطینه ۶ بار با بیمار تماس گرفته و توصیه‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود و اگر افراد سالمند باشند خدمات حضوری مراقبت در منزل به ان‌ها ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند نیز توسط تیم‌های مراقبتی رهگیری و از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود که برای جلوگیری از تردد سالمندان در صورت نیاز از ان‌ها درمنزل تست کرونا گرفته خواهد شد.

مهری افزود: اگر بیماری سیر صعودی داشته باشد می‌توانیم تیم‌های مراقبتی را تا ۸۰۰ تیم افزایش دهیم.

مدیر شبکه مرکز بهداشت استان با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی روزانه ۳۰۰ نفر از شهروندان رهگیری هوشمند سلامت می‌شوند، گفت: از ابتدای آذرماه تا کنون ۲۷۰۰ خانوار پایش شده اند و بیش از یک هزار و ۸۰۰ تست کرونا نیز انجام شده که ۱۳۳ مورد آن مثبت اعلام شده است.

 مهری گفت: در طرح شهید سلیمانی ۴۱۷۴ سفیر سلامت با تیم‌های مراقبتی همکاری می‌کنند.

او به فعالیت تیم‌های حمایتی در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ۱۶۶۰ نفر از نیرو‌های بسیجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب ۵۲۹ تیم حمایتی فعالیت می‌کنند و هدف آن‌ها حمایت از افراد مبتلا به کرونا است که مشکلات معیشتی دارند.

مدیر شبکه مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: در طرح شهید سلیمانی تا کنون بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ بسته حمایتی میان خانواده‌های کم بضاعت توزیع شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.