سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت توزیع برق شمال کرمان رتبه دوم کشور در کاهش پیک بار سال ۹۹

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان از کسب رتبه دوم کاهش پیک بار سال ۹۹ این شرکت در بین گروه سوم شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عبدالوحيد مهدوی نيا، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: به دنبال اقدامات کاهش پیک‌بار و مدیریت سمت تقاضا در ایام اوج بار سال ۹۹ شبکه سراسری برق با همکاری مشترکان فهیم و تلاش فعالان صنعت برق در کشور، بیش از  ۵ هزار مگاوات کاهش مصرف از طریق مدیریت بار اتفاق افتاد.

او افزود: کاهش مصرف برق موجب کاهش سرمایه‌گذاری در تجهیز صنعت برق شده و سرمایه‌هایی که باید در این حوزه هزینه شود را به سایر حوزه‌های مورد نیاز کشور هدایت می‌کند.

مهدوی نیا تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های کاهش پیک با همکاری صنایع، کشاورزان و همچنین استفاده از مولد‌های برق خودتامین نقش بسزایی در پیک‌سایی در استان داشته است.

 او بیان داشت: در حوزه فعالیت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، ۶۴۷ هزار و ۹۶۸ مشترک فعال وجود دارد که مشترکین کشاورزی با وجود تعداد کمتر از یک درصد کل مشترکین بیش از 40 درصد مصرف برق شمال استان را تشکیل می دهند.

مهدوی نیا گفت: در هر بخش، اعم از کشاورزی،تجاری، اداری، صنعتی، جایگاه های سوخت گاز طبیعی و مشترکین دارای مولد خود تامین طرح های تشویقی در نظر گرفته شده، سبب همکاری بیشتر مشترکین با صنعت برق شده است.

او با تقدير از مشترکين شمال استان براي کاهش مصرف در پیک بار گفت:  با تلاش و همت شبانه روزی کارکنان شرکت، تابستان امسال را بدون خاموشی  پشت سرگذاشتيم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز از ثبت نام ۸۶۹ مشترک صنعتی، ۳هزارو ۲۹۰ مشترک کشاورزی، ۲۹۴ مشترک تجاری، 65  مشترک اداری، ۴۷ جایگاه سوخت طبیعی و 14 مولد خود تامین در سامانه مدیریت پیک بار کشور ( سمپ ) خبرداد و افزود: بیش از ۷هزار و ۵۰۰ مشترک در شمال استان  به کنتور هوشمند مجهز شده اند و پایش اطلاعات مشترکین ثبت نام شده به صورت برخط بوده و این مهم کمک بسزایی در مدیریت مصرف برق داشته است.

حمید علیزاده با اشاره به اهميت فرهنگ سازي مديريت مصرف در جامعه افزود: طی امسال از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و مشاور به منظور تقويت ساختار و فرهنگ سازي مدیریت مصرف برق در بخش خانگی استفاده شده است.

او گفت: در همين زمینه، طرح کودکان حافظ انرژی ویژه گروه سنی زیر 13 سال، طرح انرژی پویان ویژه نوجوانان (دوره اول متوسطه)، طرح انرژی به کاشانه ویژه بانوان به عنوان سفیران انرژی برق در منازل  نيز در شمال استان در حال اجرا است.

علیزاده تصریح کرد: هر ساله به منظور استفاده از همه ظرفیت ها در زمینه کاهش پیک بار و آگاه سازی در زمینه بهینه سازی و مدیریت مصرف برق، تفاهم نامه های همکاری با اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل محیط زیست و سازمان بسیج ادارات نيز منعقد می شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.