سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماهی سرسوسماری بزرگترین ماهی آبهای شیرین دنیا

ماهی سرسوسماری از ماهی‌های کمتر دیده شده‌ای است که شکل عجیب و غریبی دارد و می تواند به اندازه ۱۷۵ سانتی متر رشد ‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهی سرسوسماری از جمله ماهیانی است که به ندرت دیده می‌شود و شکل عجیب و غریبی دارد که سبب شده این گونه ماهی خطرناک به نظر برسد. ظاهر متفاوت این ماهی‌ها بسیار قابل توجه است. این ماهی‌ها اغلب دارای بدنه‌ای اژدر شکل هستند، فک آن‌ها بسیار کشیده و شباهت زیادی به سر سوسمار دارند.

این ماهی دارای پوزه‌ای سوزنی شکل است. پوزه‌ی ماهی سرسوسماری اغلب تا بیش از دو برابر طول سر آن‌ است. این ماهی‌ها اغلب با پولک‌هایی که به شکل لوزی است، پوشیده شده اند. اگر به دهان آن‌ها دقت نمایید، شاهد دندان‌های تیز و ریزی خواهید بود که به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. دندان این جانوران شباهت بسیار زیادی به دندان تمساح‌ها دارد.

این ماهی رشد بیش از حد دارد و طول آن می‌تواند به ۱۱۷۵ سانتی متر برسد، زیستگاه اصلی این ماهی آمریکای جنوبی است. ماهی‌های بالغ دارای رنگ کرم همراه با نقاطی بزرگ بر روی بدن و باله‌ها هستند. سر سوسماری دارای یک ردیف دندان‌های تیز است که این ماهی را برای نگهداری در آکواریوم نامناسب می‌گرداند و این ماهی جهنده‌ی خوبی است و در صورتی که اندازه‌ی بزرگی داشته باشد قطعا به درپوش آکواریوم صدمه وارد می‌نماید.

آکواریوم این ماهی نیاز به گیاه و فضا‌هایی برای پنهان شدن ماهی دارد. دمای ۲۳ تا ۲۷ درجه‌ی سانتی گراد و پی هاش ۶.۶ تا ۷.۲ برای این ماهی مناسب است و به عنوان بزگترین ماهی آب شیرین شناخته می‌شود، ماهی سر سوسماری از دسته آن ماهیانی است که زنده خوار و گوشت خوار است و در یک چشم بهم زدن طعمه خود را خواهد خورد، این ماهی یک شکارچی مطلق است بنابراین نباید آن را در آکواریوم و در کنار سایر ماهی‌ها نگهداری کنید.

همچنین دو روز همزمان به انتشار شایعه رویت تمساح در دریاچه چیتگر جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ماهی سر سوسماری در دریاچه چیتگر وجود دارد اما خطرناک نیست.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۰۶:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
چرا اینگونه ماهی خطرناک را در دریاچه چیتگر تهران ریخته اید اگر فردی دستش را از قایق روی آب داخل آب بگذارد برای اینکه آب دریاچه چیتکر را مدتی لمس کند و لذت ببرد این ماهی خطرناک سه سوته دستشو قطع می کند و می خورد یا اگر کسی پاهایش را داخل آب دریاچه چیتگر قرار دهد به پاهایش حمله میکنند اینگونه ماهی های خطر ناک گوشت خوار یبارگی چندتا کوسه سفید آدم خوار هم می انداختید داخل دریاچه !!! عوض که بیان ماهی های گیاه خوار آب شیرین توش پرورش بدهند و اجازه دهند ملت برای تفریح بیان اونجا ماهی گیری کنند و لذت ببرند تا فشار عصبیشان کاسته شود و درمان شوند و با روحیه و پر انرژی و با نشاط و با انگیزه از دریاچه چیتگر به خانه هایشان باز گردند اومدن چی ریختن توی این دریاچه ماهی گوشتخوار کله سوسماری وحشتناک واقعا باید به شما گفت ای بی خردان نا لایقان ناشایست بروید استعفا دهید خودتان را از کار برکنار کنید تا چندتا خردمند عادل دانا و توانا و آگاه جایگزینتان شوند تا ملت با وجودشان در آرامش و آسایش باشند به قول معروف میگه خدا را از آن بند بخشایش است که خلق از وجودش در آسایش است .
افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
وات
۰۴:۳۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
مگه فیلم هندی بیاد دستشو قط کنه خطرناک هست ن در این حد 2 ساعت تایپ میکنی برو بخون اطلاعاتت بیاد بالا ب جای نظر دادن