سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی تأکید کرد؛

لزوم اتخاذ تصمیمی ویژه برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس شورای شهر تهران گفت: با وجود کاهش تقاضای استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی، اما باید این ناوگان افزوده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری شهری که امروز (چهارشنبه بیست و ششم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که به سمت حل مشکلات برویم و در حال حاضر جمعیت شهر تهران به مرز ۹ میلیون نفر رسیده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در طول روز بیش از ۱۰ میلیون نفر وارد تهران می‌شوند.

وی ادامه داد: ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا شهر تهران برای زندگی مناسب شود و در هفته پژوهش باید راهکاری خردمندانه برای مسائل اجتماعی شهر و تاب‌آوری آن چه در بعد بلایای طبیعی و چه در بعد آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: این موضوع در کنار بلایای طبیعی اهمیت بسزایی دارد، زیرا آسیب اجتماعی منجر به این می‌شود که مردم بسیاری با مشکل مواجه شوند، به همین دلیل در تاب آوری باید آسیب اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و پژوهش‌های عمیقی درباره آن انجام شود.

وی تصریح کرد: تهران در کلانشهر‌ها تأثیر بسیار زیادی دارد و هرچه بهتر و عاقلانه‌تر عمل کنیم، شهر‌های دیگر هم از تهران تأثیر می‌پذیرند و می‌توانیم به وضعیت بهتری برسیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع کرونا گفت: با وجود کاهش تقاضای سرویس حمل و نقل عمومی، اما برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی باید چاره‌ای بیاندیشیم.


بیشتر بخوانید


هاشمی ادامه داد: همچنین در بحث دورکاری هم باید پژوهش مناسبی صورت گیرد تا بدانیم که دورکاری چه میزان در عملکرد کارکنان شهرداری نقش داشته است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها بیان کرد: با شیوع کرونا درآمد بسیاری از دستگاه‌ها کاهش یافت، اما هزینه‌های شهری با افزایش روبرو بوده و خواهش من این است که در این حوزه‌ها تحقیقات ویژه‌ای انجام شود تا برای تهران و سایر شهر‌های کشور مثمرثمر باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.