سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی بوشهر به کشاورزان و دریانوردان هشدار داد؛

از تنش دمایی در مزارع و باغ‌ها تا مواج شدن دریا

هواشناسی بوشهر از کاهش دما و احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغ‌ها پس از خروج سامانه بارشی و تلاطم دریا از یکشنبه تا سه‌شنبه خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان و بر روی دریا و تداوم فعالیت آن تا اوایل هفته آینده، در ساعاتی بر پوشش ابر و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

فرج الله شکوهی پور افزود: بنابراین در این مدت وقوع بارش پراکنده باران، در برخی ساعات رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد:  عمده فعالیت این سامانه بارشی بر روی دریا و مناطق شمالی و مرکزی استان است. همچنین در این مدت دریا نیز به تناوب مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: از شنبه ۲۹ آذر  همزمان با خروج سامانه از استان و وزش جریان‌های شمالی روند کاهش دما در استان آغاز می‌شود که تا سه شنبه ۲ دی ادامه خواهد یافت. بیشترین افت دما یکشنبه ۳۰ آذر و در مناطق مرتفع شرقی رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


شکوهی پور بیان کرد: با توجه به کاهش دما به میزان ۳ تا ۶ درجه، احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغ‌ها را در بیش‌تر نقاط استان و با شدت بیشتر در مناطق مرتفع  به ویژه شهرستان‌های جم و دشتستان وجود دارد.

او از کشاورزان خواست برای جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغ‌ها تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به تلاطم دریا از یکشنبه تا سه‌شنبه، بیان کرد: از اوایل یکشنبه ۳۰ آذر تا اواسط سه‌شنبه ۲ دی به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، مناطق مرکزی خلیج فارس، سواحل مرکزی و جنوبی استان در این مدت مواج خواهد بود.

شکوهی پور ادامه داد: پیش بینی می‌شود ارتفاع موج در این زمان بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر باشد و در فراساحل و مناطق مرکزی خلیج فارس گاهی تا ۲ متر برسد.

او از دریانوردان خواست آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و شناور‌های کوچک و سبک تا حد امکان از تردد‌های دریایی خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.